Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: SUDOKU

  1. #1

    SUDOKU

    Är det meningen att man skall förlora poäng i sudoku om man klarar av ett spel, men datorna har tänkt sig en annan lösning? :?

  2. #2
    :?: :?:
    Vad menar du, har du en korrekt lösning som inte blir godkänd?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Jepp. Och då säger det att:

    Du har klarat spelet, men några nummer var fel insatta. Spelet börjar om, och de nummer som var fel kommer att tas bort. Det kostar 20 poäng / nummer. Det är 12 nummer som är fel, och det kommer att kosta dig 240 poäng titalt.

    Laddar spel...

    Det då får jag börja om med 12 toma rutor. Det är endast #1 och #4 som jag skall sätt in. Börjar jag med att sätta in #1 på e viss ruta och fortsätter vidare så kommer ovanstående text. Men börjar jag med #4 så går det troligtvis igenom ( jag har inte försökt detta ännu)

  4. #4
    Är med största sannolikhet så att det finns mer än en (1) lösning. Kolla noga så att du inte skriver in en siffra som redan finns på en rad/kolumn eller i boxen. Om man råkar missa det så är det ju lite synd för när man väl fyllt resterande rutor så kommer ju fler att sitta fel, varvid man kan förlora mycket poäng. Hände mig ett par ggr när man satt och slölöste, men nu har jag skärpt mig lite på att just kontrollera det ;-)

    /tb0ss

  5. #5
    Om jag förstått det rätt så ska en äkta Soduko bara kunna ha en rätt lösning, så då finns det 2 alternativ.

    1.. Du gör fel utan att se det själv

    2.. Programvaran buggar och har gjort en spelplan med 2 lösningar men tillåter bara den ena att vara rätt

    Kan du inte ta en screen shot o slänga upp? Skulle va kul o se om det finns 2 lösningar eller inte.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Det gick inte för mig att spela soduko i comhit , gör precis enligt konstrutionen :" klicka på tom rutan och skriv" nummer , men ingenting händer!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av BRIAN2004
    Det gick inte för mig att spela soduko i comhit , gör precis enligt konstrutionen :" klicka på tom rutan och skriv" nummer , men ingenting händer!
    När du tryckt på tom ruta får du en ruta under själva spelplan, där väljer du siffra och trycker "placera" då kommer siffran upp på vald ruta.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av rask300
    Citat Ursprungligen postat av BRIAN2004
    Det gick inte för mig att spela soduko i comhit , gör precis enligt konstrutionen :" klicka på tom rutan och skriv" nummer , men ingenting händer!
    När du tryckt på tom ruta får du en ruta under själva spelplan, där väljer du siffra och trycker "placera" då kommer siffran upp på vald ruta.
    Nu funkar det ! .
    Tack !
    MvH.
    BRIAN2004

  9. #9
    Sökte lite på internet och kom fram till att det nog finns sudoku med flera lösningar. Tydligen har datorn bestämt sig för en "rätt" lösning fastän det finns två....

    Bifogar en bild:

  10. #10
    Visst är det irriterande när en korkad maskin säger att det är fel även om det är rätt :-(
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Sudoku
    Av PePe i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 22:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss