Tackar för tipset.
Det får allt bli en router i från Planex.
Tackar för tipset.
Det får allt bli en router i från Planex.
Observera att du bara kan kontrollera utgående traffik och din ISP kontrollerar ingående så om de rekommenderar en router så bör du nog gå med den då de kan ha ett management system för att fixa det krångliga åt dig...
Kör själv Ip-telefoni med ADSL. Det, kan jag intyga, är rent och skärt CRAP. Skulle jag få för mig att surfa och tanka hem data samtidigt så stör det telefonin om jag använder mer än 30% av kapaciteten.
Dessutom kan inte släktingar från USA ringa hem av någon anledning...
Det som finns ute på Internet och bortanför kontakten i hemmet kan varken en router eller trolldom göra något åt!
Men via den Planex router BRL-04UR som jag ovan föreslagit, så kan man förbättra tillvaron i sitt egna hem.
För man vill ju kunna fortsätta surfa och spela fast någon annan sitter och sladdrar i telefonen.
Varesig det är Skype eller annan IP-telefoni, så kan man se till att telefonin får det utrymme som behövs och surfningen får lite mindre, sen är det upp till resten av världen och layer-3 switchar och routrar att få fram TCP/IP-kommunikationen till rätt mål utan störningar!?
Kör själv Skype på en dator och leker på en annan och det fungerar fint, när man delar upp hastigheterna och vad som får komma i första hand.
Du döljer något, sa abboren till metmasken!