Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Datorn hänger sig (xp)

Datorn hänger sig (xp)

Tänkte att kanske någon kan hjälpa mig med lite förslag om vad fasicken är det som är galet,, problemet började för några dagar sedan med att vid uppstart så hänger sig datorn, ibland kommer jag lite längre, ibland kan det gå en hel timme innan den hänger sig.. Så vad göra? så jag formaterade om hårddisken (långsam formatering NTFS) inga problem under formateringen men när jag sedan skall installera XP så hänger sig datorn, jag har 2 Sata diskar, jag har kopplat bort den ena och bara testat med den andere,, samma sak händer datorn hänger sig,, ryckt minnerna 2 x 512 provat en i taget,, bytt grafikkort, bytt cpu fläkt men problemet kvarstår,, Så är det någon här som har ett förslag så hör av Er. Tack på förhand.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Kolla i loggboken, Du kanske kan få nåt tips därifrån. Kontrollpanelen--.>Administrationsverktyg--->Loggboken. En hel del står på begripligt språk, å inte bara en massa nonsens, för oss vanliga användare.

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Tack humlan57

Skall genast kolla vad som står där...återkommer

Edit:
    Jaha,, det går inte att installera xp,, datorn hinner hänga sig under installationen,, jag passade på att byta powersuply ifall den som satt i innan inte genererade tillräckligt med ström,, men inte funkade det heller,,, jaha folks kommer ni på något så........
    /samoth

Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Tackad
    1 gånger
    Tre förslag ,kolla skivan efter repor och smuts,cd-läsaren eller moderkortet. Jag hade samma problem och det var moderkortet som var kasst.

Byt SATA kablarna...
    Kolla så kylflänsen till processorn sitter stadigt så den inte glappar...
    Ladda ner program för att testa hårddiskarna. Finns på tillverkarens hemsida...

Citat Ursprungligen postat av krone_swe
    Tre förslag ,kolla skivan efter repor och smuts,cd-läsaren eller moderkortet. Jag hade samma problem och det var moderkortet som var kasst.
    Har provat med 2 olika skivor, moderkortet funderar jag på också för att processorn är enligt bioset är lite för varmt ca 60grader obelastat, vet att P4 är ganska varma, har bytt fläkt men tempen är det samma. Så det kan mycket väl vara moderkortet,, skall bara byta ut minnerna och se så det inte är fel på dom.

figge_sand
    InläggSkrivet: Torsdag 12 Jan, 2006 23:01 Rubrik:
    Byt SATA kablarna...
    Kolla så kylflänsen till processorn sitter stadigt så den inte glappar...
    Ladda ner program för att testa hårddiskarna. Finns på tillverkarens hemsida..

Bra ide,, det skall jag pröva, kylflänsen är OK.

Edit: Det var moderkortet som inte ville vara med längre! så nu funkar allting igen som det skall

Tack för hjälpen alla.
    /samoth

Liknande ämnen

1. Hänger sig
    Av vinblad i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 19:35
  2. LT5 SP6 hänger sig .
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 21:24
  3. Db 600 hänger sej
    Av pokemon i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 14:17
  4. DM 500-T Hänger sig.
    Av henrikquist i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 11:43
  5. hänger sig
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 21:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss