Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Dator fråga!?

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Själv så har jag 12 SCSI-diskar (12 * 36 GB) i en låda, dessutom dubbla Xeon-processorer. Inga problem med värme. Dock en kraftigare nätdel (650 W), och några extra fläktar.
    Diskarna körs i en RAID-0 för prestandan
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    min låda innehåller 5 diskar totalt. de är nog aldrig några problem med värmen eller strömmen. så länge man ser till att ha fläktar i datorn.

    jag har en fläkt i fronten av datorn som suger in och en extra fläkt bak som suger ut och givetvis nätaggets fläkt ut oxå. mina diskar blir varma om jag tar av sidoplåten men sitter plåten där så får jag cirkulation å kalla diskar direkt.

    så kom ihåg att aldrig glömma sätta ihop datorn ordentligt efter man mekat i den.

    Edit: har man ej problem med fläktljud så rekomenderar jag att fylla varenda ledig plats med fläktar. de fläktarna som finns idag har väl om man vill medföljande kabel med resistor som reducerar varvtal å därmed låter mindre.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #13
    Har 5st IDE 200GB 7200rpm i burken, med en intel p4 och det fungerar fint på ett 450W nätagg, fungerar fint. Har dock satt in två extra 120mm fläkt för att få ett fint luftflöde genom den.

  4. #14
    Å jag har en kärring som klarar hur många diskar som helst, å avger precis lagom med värme. Kör hon i nöjd-läge, för bästa prestanda

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #15
    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

    El L :lol: kk :lol:

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Anders_79
    hmm får se hur jag gör...en 36GB raptor2 kostar lika mkt som en 250 GB sata..så jag får ta en funderare på hur jag ska göra.

    Tack för all hjälp..
    Jag kör med två st 74GBs Raptors och kan säga att skillnaden är försummbar.
    Enda märkbara skillnaden är vi laddtider på banor i spel.
    Acesstiden är humbug att den skulle göra någon skillnad.
    Ärligt talat, några millisekunder hit och dit för att hitta en fil...så jävla många filer laddas inte när du kör ditt system i normalmiljö.

    Möjligt att det är skillnad i databasservrar som har massor med små accesser till diskarna men i desktop är det bortkastade pengar.

    Skulle jag köpa idag skulle jag valt större diskar istället.

Liknande ämnen

  1. Tv - Dator
    Av Robbe i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 12:58
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  3. dator
    Av David2 i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 07:54
  4. Bra dator?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 06:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss