Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hjälp med byte av grafikkort

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger

    Hjälp med byte av grafikkort

    Har nu beslutat att byta grafikkort. Har en P3 1000mhz, som det sitter ett Nvidia Riva TNT2 model 64 i. Moderkortet verkar vara ASUS TUV4X. Vilken storlek kan man ha, och är det nåt speciellt man ska tänka på. Är det någon som har något bra förslag på ett grafikkort till hyfsat pris så är jag tacksam.

  2. #2
    du skall köpa ett kort som är AGP.
    sen kan det hända att kortet skall klara av AGP 4x och inte bara 8x som alla gör idag!
    är ström skillnad på 4x & 8x men kolla i manualen för moderkortet så kanske det står något.

    /Mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger
    Har tyvärr ingen manual, och har sökt på nätet utan framgång. Nån som har nån aning om var man hittar en. I mitt sökande har jag däremot upptäckt att mitt Bios har version 1002 och det finns en 1005, kan man uppdatera och hur gör man?
    / jaka

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av jaka
    Har tyvärr ingen manual, och har sökt på nätet utan framgång. Nån som har nån aning om var man hittar en. I mitt sökande har jag däremot upptäckt att mitt Bios har version 1002 och det finns en 1005, kan man uppdatera och hur gör man?
    / jaka
    Gå hit : http://support.asus.com/download/dow...Language=en-us
    Under General Download
    Välj Motherboard
    Socket370
    TUV4X
    Tryck nu search :smile:
    Hur du flashar bios förklaras till väster i ovanstående sida. Finns bios 1006 nu 8)

Liknande ämnen

  1. byte av grafikkort
    Av axl i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 12:07
  2. grafikkort
    Av axl i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 11:25
  3. grafikkort
    Av djam i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-12, 05:11
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 10:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss