Visa resultat för omröstning: Kommer du att rösta på Piratpartiet i höst? (www.piratpartiet.se)

Antal röster
268. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja!

82 30.60%
  • Nej!

113 42.16%
  • Vet ej!

59 22.01%
  • Får ej rösta

14 5.22%
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Kommer du att rösta på Piratpartiet?

Ok jag tar tillbaka att de som vill utnyttja andras skaparkraft till egna syften utan att ersätta något för detta för parasiter och ber om ursäkt.

Men vem vill vara innovativ och producera något nytt om vem som helst kan utnyttja idén/produkten utan att ersätta upphovsmannen för hans utgifter?

Skulle någon i Sverige våga producera musik eller film om man visste att man inte kunde få täckning av sina kostnader pga lagstiftning som gör att alla som vill tillgodogör sig verken gratis?

Att man idag fildelar (stjäl från någon annan) är en sak (etik, moral och samvete) som jag inte bryr mig om, det får de drabbade göra , men att legitimera stöld till att avskaffa upphovsrätten så att det inte blir stöld är något helt annat och skulle på sikt urholka vårt samhälle.

hadde jag inte suttit i kommun styrelsen för ett annat parti hadde det inte varit omöjligt

Citat Ursprungligen postat av K.K.
    Ok jag tar tillbaka att de som vill utnyttja andras skaparkraft till egna syften utan att ersätta något för detta för parasiter och ber om ursäkt.

Men vem vill vara innovativ och producera något nytt om vem som helst kan utnyttja idén/produkten utan att ersätta upphovsmannen för hans utgifter?

Skulle någon i Sverige våga producera musik eller film om man visste att man inte kunde få täckning av sina kostnader pga lagstiftning som gör att alla som vill tillgodogör sig verken gratis?

Att man idag fildelar (stjäl från någon annan) är en sak (etik, moral och samvete) som jag inte bryr mig om, det får de drabbade göra , men att legitimera stöld till att avskaffa upphovsrätten så att det inte blir stöld är något helt annat och skulle på sikt urholka vårt samhälle.
    Det skulle naturligtvis bli väldigt omströrtande för samhället om alla de frågor som pp driver skulle gå igenom. Men att säga att ingen skulle skapa något låter ganska konstigt. Idag skapas tex väldigt mycket mjukvara som ingen tjänar pengar på innom open source. Mäniskor kommer naturligtvis bli tvungna att bli kreativa vad gäller nya inkomstkällor för sina verk.

Sedan har vi det här med stöld... att kopiera ett upphovsrättsskyddat verk är, har aldrig varit och kommer troligtvis aldrig bli stöld. Det är intrång i upphovsrätten.
    Läs mer om det här: http://www.ulfpettersson.se/2005/11/...-aldrig-stold/

Hur många röster behöver ett parti få för att komma in i riksdagen?

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    4%

men först måste de ta sig in till registreringen och då behöver de 2000 underskrifter.

Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Hur många röster behöver ett parti få för att komma in i riksdagen?
    Antal röstberättigade vid riksdagsvalet i år är:
    6.834.169

Om alla hade röstat så innebär 4% av det, att man behöver 273.367 personers röster.

Förra valet röstade 81%, vilket för att det räcker med 221.428 personer
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Liknande ämnen

1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:40
  2. m2 kommer ?????
    Av reidarberge i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 19:48
  3. det kommer
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 12:44
  4. När kommer nya ....
    Av atomictom i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 12:34
  5. NÄr Kommer Key 20!
    Av dicko i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 11:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss