Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Kan inte komma in på vissa hemsidor

  1. #1

    Kan inte komma in på vissa hemsidor

    Har hitta.se som startsida. I måndags kom jag inte åt den, inte någon dag denna veckan har jag kommit in där. Ringde till dem och de har inte gjort några ändringar sedan i fredags. De bad mig gå in på blocket.se - samma sak. Hitta och blocket har sina servrar i samma hall. Går jag till vår server och försöker så går det bra. Tar jag bort alla cookies och rensar senaste 20 dagars besökta sidor, startar om datorn - samma grej, ingen kontakt med blocket eller hitta. Det ligger tydligen någon spärr i min dator som uppstått av sig själv. Jag kan inte pinga till dom heller. Nån som känner igen detta?

  2. #2
    Jag kommer in på Blocket men kan ändå inte pinga.

    Får du rätt IP från dns servern?

    Non-authoritative answer:
    Name: www.blocket.se
    Addresses: 212.112.182.18, 195.149.144.114
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    Låter som om du har ett program Typ Peerguardian installerad ! ellr någon inställning om säkra webadresser.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  4. #4

    Kan inte komma in på vissa hemsidor

    Ingen av klientdatorerna kommer in på hitta.se eller blocket.se.
    Från servern går det. Pingar jag (från min maskin) till 212.112.182.18 eller 195.149.144.114 blir det timeout.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 062
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Låter som ett DNS-problem. Testa med ex. nmap eller traceroute för att se var paketen tar vägen.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Jag har också det problemet, Har ubuntu på en gammal mac som server i garderoben med firehol på. Om jag kopplar upp till min isp och sen startar firehol så går det inte. Får en kännsla av att det är någon bugg i ipnat eller firefox eller kernel eller nått annat med ubuntu som gör att det skiter sig. Ska kompilera en ny kernel nu hade jag tänkt, om jag gör det kan jag återkomma. Kernel 2.6.12 har jag nu.

    Nu vet jag inte om du har linux på din server förstås, eller om jag helt missuppfattat det hela.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    har testat både 2.6.3,2.6.12 och 2.6.15 här fint att komma in där med alla... tror oxo det kan vara dns problem eller kanske problem med ispn i nån router...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Har du testat att lägga in DNS-servrarna manuellt ?
    Vad har du för internetleverantör ?
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  9. #9

    Re: Kan inte komma in på vissa hemsidor

    Citat Ursprungligen postat av folke
    Ingen av klientdatorerna kommer in på hitta.se eller blocket.se.
    Från servern går det. Pingar jag (från min maskin) till 212.112.182.18 eller 195.149.144.114 blir det timeout.
    De har med all sannolikhet satt upp att de inte svara på ping. Om det nu är DNS-fel som det pratas om så kan du ju alltid testa att skriva in ip-adresserna i din browser. Svar då - DNS-problem, inget svar då - annat problem.

  10. #10
    testa med bara ipadresser som sagt, funkar de ändå inte och du kör linux på servern, kolla branväggen,
    testa om du kommer åt aftonbladet.se utan problem, samt www.ip-only.se

Liknande ämnen

  1. Får inte in vissa TV1000 kanaler!
    Av sneaksneak i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 05:14
  2. Kan inte byta mellan vissa kanaler.
    Av altair4 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 15:48
  3. vissa kanaler funkar inte
    Av Bond007 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 14:48
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 13:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss