Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Brännar problem

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger

    Brännar problem

    Hej!

    har en hp dator som jag har stoppat i en dvdbrännare i (förr satt det en vanlig cdbrännare). Brännaren är av samma märke som datorn, datorn hittar den utan problem och jag kan även "testa enheten" med nero men jag kan inet bränna något :? jag har provar dvd skivor vanliga cd o både rw o r skivor men det funkar inte.
    Dreambox

  2. #2
    Har Du testat den i nån annan PC? Det kanske är så enkelt att den inte fungerar...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    Nej det har jag inte, jag har ingen möjlighet till det.
    Dreambox

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av reecord
    Nej det har jag inte, jag har ingen möjlighet till det.
    Kolla hemsidan för brännaren, om det finns nåt annat (bättre?) testprogram där. Det känns lite hopplöst med felsökning, innan det är bekrätat att brännaren verkligen fungerar..

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    En fundering bara, använder du Nero ? Har du rätt version av Nero, som har stöd för DVD. Äldre varianter har inte det, inte heller de som brukar bundlas med ex. en CD-brännare.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    Jag har skickat ett mail till hp.

    brännarprogramet är av märket nero och följde med brännaren, så det tycker jag inte det ska va något fel på.
    Dreambox

  7. #7
    Har du rätt skiva. Det finns + o - skivor när du använder DVD :lol:

  8. #8
    kör du verkligen samma nero som hör till den NYA brännaren. som ovan så bundlar dom nero till brännaren. om du går in i hjälp (eller) help så kan man byta serie nummer om man vill det. har du ett serie nr på den skivan du fick med så kontrollera att det stämmer. .. testa annars ett annat brännar program. nero har ibland en tendens att spåra ur och sluta fungera (har jag vart med om) finns juh massa andra du kan testa med. exempelvis WinOnCD tror jag ett heter.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av reecord
    Jag har skickat ett mail till hp.

    brännarprogramet är av märket nero och följde med brännaren, så det tycker jag inte det ska va något fel på.
    Vilken NERO version använde du ? blinkar lampa på brännare när du bränna ?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    Brännaren som jag har ska klara båda minus o plus.

    och "gump" jag ska kolla lite på det. Jag fick viserligen inget serie nr på skivan:S


    nu har jag instalerat om nero ett par gånger men det funkar fortfarande inte.

    En annan sak som är konstigt är att laddnings lampan för hårddisken på datorn lyser hela tiden sedan jag satte i den nya brännaren.
    Dreambox

Liknande ämnen

  1. DVD brännar problem
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 13:47
  2. M2 brännar problem
    Av bijo i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 10:42
  3. brännar hjälp !!!
    Av Kilroy i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 17:25
  4. [LÖST] MII brännar fel?
    Av wodlemorth i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 14:31
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss