Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: vad funkar på en db 500s

  1. #1

    vad funkar på en db 500s

    hej.

    Fngerar det att köra cs på en db 500s då man vill ha både viasat och canaldigital? Hur fungerar det med box-id både viasat och canaldigital har ju så nu, eller? hur många kan man dela utan att det blir problem? laggar eller dylikt. Om en person har cs anger de andra bara hans ip då eller hur får boxen tag i kortinformationen?

  2. #2
    Allt fungerar bra, men läs "Dreambook" så finns svaren i den.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Viasat kör med boxid... Canal Digital ska börja med det i mars/april/maj vad jag har hört...

    Eftersom dm500 bara har 1 kortplats så är det nog en bättre ide att sätta upp en server på en gamal linux maskin... Blir enklare så slipper du alltid vara beroende av att din mottagare ska vara igång...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    om vi säger att canaldigital "id-låser" sina kort går det i alla fall köra båda om man har en server med inux på? finns det någon db som har 2kortläsare och kan ha 2 olika box-id för att slippa köra server.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    En 7020s funkar till det... Boxid har inget med boxen att göra utan cardserver programmet som "emulerar" att kortet sitter i en box med det boxid'et du angivit...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. dm 500s
    Av Balders-balle i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 08:25
  2. Dvb box 500s?
    Av heggi i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 12:41
  3. Flashat Db 500s funkar inte sen
    Av Hunter i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-02, 19:50
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss