Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med mitt Outlook

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger

    Problem med mitt Outlook

    Har nyligen skaffat bredband via ett stadsnät ADSL2+. Allting har fungerat bra ända tills iförrgår när jag skulle skicka ett meddelande Då kom följande felmedd. upp:

    Det gick inte att ansluta till servern. Konto: '*********', Server: '********', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10060, Felnummer: 0x800CCC0E

    Att ta emot meddelande går utan problem.
    Har tidigare haft abbonemang via telia och har fortfarande kvar abbonemanget där och det är det kontot som är aktivt.
    Är det nån inställning eller har jag raderat nånting.
    Tacksam för hjälp.
    /Janne

  2. #2
    Hej!

    Troligtvis är port 25 spärrad. Prova använda port 2525. Brukar vara ett standard alternativ eller helt enkelt fråga din ISP.

    Det ser ut som du även kör SSL. SMTP via SSL går inte via port 25 utan 465. Det kan du med testa att ändra.

    Kan inte säga att detta löser dina problem men det är iallafall värt att testa.
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

  3. #3
    @jaka
    Försöker du skicka mail genom Telias mailserver (ditt gamla abb)?

    Man kan (nästan) alltid läsa mail (pop3) oavsett varifrån man är uppkopplad men däremot inte skicka (smtp)

    Ändra ditt gamla teliakonta så att du skickar med din nya ISPs smtp server istället.

    @abuze
    Läs en gång till, det står ssl:nej :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    jag vet inte om detta kan ha någon betydelse i sammanhanget

    Nya mailservrar hos telia:

    mailin.telia.com ersätter alla m1.xxx.telia.com (där xxx kan variera tex 422)
    mailout.telia.com ersätter mail1.telia.com
    Här får ni sjäva lista ut vilken som är till inkommande (pop3) och utgående (smtp)


    Förenklade servernamn för Telias e-post
    För att förenkla konfigurering och inloggning för Telias e-postkonton har Telia beslutat att införa gemensamma servernamn för alla e-postkonton. Oavsett tidigare servernamn kommer nu alla kunder att kunna använda samma servernamn. De gamla servernamnen kommer att fungerar parallellt även framöver, så det finns inget behov för dig som redan använder Telias e-post att göra om dina inställningar i detta skede!

    Bakgrund
    Sedan mitten av 90-talet har Telias e-postkonton haft servernamn baserade på geografiska upptagningsområden. Den tekniska utvecklingen har nu gjort det möjligt att förenkla tjänsten i detta avseende.

    Tidplan
    De nya servernamnen fungerar redan rent tekniskt, men av olika skäl kommer införandet av dem i kundinformation att ske vid olika tidpunkter. Du kan alltså, under en övergångstid, stöta på information från Telia som innehåller de gamla servernamnen.

    De nya servernamnen
    mailout.telia.com ersätter successivt mail1.telia.com för utgående e-post (smtp) mailin.telia.com ersätter successivt m1.XXX.telia.com* för inkommande e-post (pop3)

    *exempelvis m1.403.telia.com eller m1.845.telia.com

    Nytta för dig
    Genom enhetliga servernamn blir det lättare för dig som kund;
    - Du som vill konfigurera ditt konto för mobiltelefonen via Kom Igång-Guiden slipper svara på frågor om servernamn, utan behöver bara fylla i din e-postadress, ditt användarnamn och ditt lösenord.
    - Det gör det enklare för dig att lägga upp ett nytt e-postkonto i din dator.

    mvh
    t

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger
    Tack T-Bird
    Gjorde som du sa, och nu funkar det fint.
    Va enkelt det kan vara ibland, när man tänker vill säga.
    /Janne

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    @jaka
    @abuze
    Läs en gång till, det står ssl:nej :lol:
    Det har du väldigt rätt i.. hehe hjärnan tog helg i förtid ops:
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

Liknande ämnen

  1. MS Outlook
    Av buffy i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 16:44
  2. Outlook 2003 problem
    Av buffy i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 04:51
  3. XP pro och Outlook 2000
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 08:55
  4. Problem med mitt guldkort!
    Av J.P i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-09, 12:47
  5. Löste mitt problem.
    Av B Nice i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 19:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss