Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: korttidskort Boxer

  1. #1

    korttidskort Boxer

    Hej, korttidskort till boxer fungerar väl så att när man kommer hem och sätter i kortet så får man en signal från boxern som öppnar kortet, sen kommer det väl en ny signal när kortet skall stängas,(ex, när 3mån gått ut), går det inte och filtrera bort dessa signaler
    /Phuu

  2. #2
    hej
    jag tror inte det finns någon singnal som stänger kortet
    när kortet startas så är tiden inlagt på kortet tex 14 dagar,sen när du sätter det i boxen börjar nedräkningen

    kolla i boxens menyer där står ev giltighetstiden för kortet
    mvh
    t

  3. #3
    Det du tänker på kallas blocker och det finns inget fungerande till viaccess 2.5

    Om det hade funnits så skulle man kunna använda det till det vanliga abbet också för det är inget speciellt med korttidskorten.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    klippt från ett annat forum
    troligen en som har bättre hum om hur det funkar

    "Varje ECM har dagens datum i sig.
    Den 1:a ECM:en du tog emot aktiverade kortet och startade *free-view-timern* (internt satte den *stop-freeview* till den dagens datum+14 dagar) och det finns inget känt sätt att motverka det."

    mvh
    t

  5. #5
    Tackar för informationen
    /Phuu

  6. #6
    Korrekt svar är EMM och tidsbegränsning av koder, i detta fall heter det "Free Entitlement"-kod (eller behörighet). En Free Entitlement kod ligger på alla kort från fabrik (Boxer, Tvilling, Korttid) förutom Barnkortet. Alla koder/behörigheter är tidsbegränsade till 14 dagar och därefter måste en ny behörighet ta vid.

    Om kortet inte sitter i mottagaren när den nya koden kommer (vanligen Boxer159-koden, så även på Korttidskorten) kommer kortet såldes inte heller fungera och du lär vara tvungen att vänta i 14 dagar tills nästa kod kommer, eller ringa kundtjänsten.

    Eftersom Free Entitlement-kodens giltlighet är tidsbegränsad kan man alltså inte på något känt sätt hålla kvar den.

  7. #7
    Kan man skicka ut en egen EMM kod?
    Jag kommer ej åt mina betalkanaler på mitt korttidskort.
    Utan kan bara se: SVT1,SVT2,TV4,Barnkanalen/kunskapskanalen.
    störande har hållt på i 2 dar/nätter nu med denna skiten.

    Jag sitter i Windows XP med Mytheatre & UVCE pluginet och kortet är i en USB Phoenix läsare, och datorn står inte på dygnet runt.

Liknande ämnen

  1. Boxer korttidskort
    Av Stormhatt i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 17:48
  2. Korttidskort - Tips
    Av TeddyJohan i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 23:11
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 01:11
  4. Korttidskort eller abonnemang
    Av elvings i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 22:30
  5. Korttidskort
    Av ZoN i forum Boxer
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2005-05-20, 16:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss