Planen är att gå över till en vanlig PC som CS så småningom! Har ju inte svart bälte i linux, men håller på att försöka lära mig nu för att kunna ta steget! Tror inte att det skall vara några problem, men jag vill känna mig lite mer förberedd än vad jag gör nu...

Även om inte det är optimalt att logga med dreamboxen i det här läget så kanske det funkar över en lite kortare period för att se lite vad som händer. Tanken är inte att alltid ligga och logga utan att göra det korta stunder när vi har problem...för att kanske få lite rätsida på vad som händer.
Jag kan ju se via telnet att den box som vi har problem med är nedkopplad ibland av någon anledning...men det har varit intressant att kunna i en log över en kortare tidsperiod se lite mer vad som händer!
-Skulle det kunna gå...?

Att som i tipset att starta "cardserver.i386" med en växel funkar ju inge vidare med tanke på att den inte finns i en dreambox! Antar att man skall starta någon anna tjänst med samma växel? cardserver_6.07? eller är jag helt ute och cyklar?

Tack till er alla för all hjälp....