Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DVD brännar problem

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger

    DVD brännar problem

    Hej!

    Har problem med min nya hp brännare, Den verkar inte va kompertabel med "nero burner". Jag kan bräna mp3 med windows media player med jag kan inet bränna något med nero.

    En annan sak som jag inte förstår är att "laddnings lampan" på datorn som visar när hårddisken jobbar lyser hela tiden oavbrutet sedan jag satte i brännaren.

    Till comhit crew:

    Vill påpeka att den nya funktionen som ser till att man inte kan skriva två inlägg efter varan inte enligt mig fungerar något vidare, har nämligen gjort en lika dan tråd för ett tag sedan och nu tvingas jag att skriva om hela ämnet bara för att tråden nu befinner sig långt "bak" i ämnes kategorien "övrigt"

    Tack på förhand!
    Dreambox

  2. #2
    Hur har du kopplat in den ?
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    Vad är det för brännare?
    Kollat efter ny firmware till den?
    Kollat efter uppdatering till Nero?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  4. #4
    när du satt i brännaren jumpra du den rätt? master/slave alltså.

    en del datorer kan mycket väl detekta 2 enheter som ligger på master. och därför funka väldigt dåligt i operativsystemet. även om du jumprat rätt kan du även testa att köra cableselect alternativet.

    eftersom du snackar om att lampan lyser hela tiden så tänkte jag att det kan vara något jumper fel.

    och normalt brukar man ha ha cd brännare kopplad på secondary master eller slave.

    istället för att ha den som slave efter windows partitionen på primaray kanalen.

    cd spelare slöar ner hårdiskar och när man bränner från hårdisk till cd bör de vara hårdiskar på primary IDE och cd spelare/brännare på secondary IDE.

    förr i tiden spelade detta större roll. idag är datorerna så snabba att de igentligen inte spelar nån roll

    edit:

    Nero version? alltså kör du någon typ av full version eller version som tillhör just den brännaren du satt i? eller tillhör den en gamal brännare med annat märke ? är det sissta alternativet byt nero, eller byt din Nero Nyckel till en som passar din brännare o.s.v
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Samoth
    Hur har du kopplat in den ?
    Jag läste: "Har du kopplat in den?"

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    Kopplat in den? jo vars, det har jag.

    Brännaren är en hp dvd 840i firmware ska va den senaste.

    Nero fick jag med brännaren så jag tycker inet att det ska vara några problem.

    Ska kolla på det du säger "gump". Får åter komam med svar.
    Dreambox

  7. #7
    Avinstallera Nero å lägg in en nyare ver. så löser det sig nog.(Hade samma strul)

Liknande ämnen

  1. Brännar problem
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 00:32
  2. M2 brännar problem
    Av bijo i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 10:42
  3. brännar hjälp !!!
    Av Kilroy i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 17:25
  4. [LÖST] MII brännar fel?
    Av wodlemorth i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 14:31
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss