Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Canal digital sänder fotbolls VM i HDTV MPEG4

  1. #11
    Precis man måste ha hårdvaruavkodnng på grafikkortet då. De flesta har det för mpeg2 och wmv9 i hdtv på grafikkortet men inte för mpeg4 (H.264) de nyaste nvida och radeon korten som bara har de som sakt.

    Lite konstigt är det att de laggar fast de inte är 100 %. Fast de är väldigt kompext H.264.

  2. #12
    Kan man kolla på tv med vanligt DVB-* budgetkort och mjukvarudekodning? Vilka program använder man isf?

  3. #13
    PrOsOn Det här är kanske något för dig? http://peripherals.consumerelectroni...e.jsp?id=36966
    Om du har ett Geforce 6x00 eller 7x00 men det kanske är dags att skaffa ett nytt iaf?

  4. #14
    Synd att jag har en hem pc. Kan inte ändra hårdvara i den tyvärr.
    Sitter här me mitt radeon x850xt p och P4 3.4 ghz.

    De enda att hoppas på skulle vara att det blev stöd för h.264 i mitt x850xt men de gör det nog inte då de handlar om hårdvara troligen.

    Verkar bara som att x1800 bland radeon som har stöd för h.264.

Liknande ämnen

  1. Viasat sänder HDTV
    Av atomized i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 21:18
  2. Senaste nytt om HDTV på Canal Digital
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-08-21, 10:18
  3. Canal Digital och HDTV?
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-27, 20:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss