Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 61

Ämne: Windows valdivering

Reg för att nå Genuine Windows utan formatering

AntiWPA googlade jag efter, men hittade bara i samband med Vista.
    Jag vill bli laglig utan formatering, så enkelt är det.
    Har en skiva med sp2 integrerat och unik key code jag kanske kan byta till (vet inte om bytesprogrammet fungerar ännu), men hittar inte i windows till att via nätet registrera som om jag nyinstallerat XP. Kan man via telefon med Microsoft få sådan hjälp?

prova ställ frågan på
    http://www.alltomxp.se/sajt/forum/

mvh
    t

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Testa denna... Ska gå att ändra nyckeln med... Har gjort det en gång för länge sen... Vet dock inte om den fortfarande fungerar efter SP2... Men du får testa...
    Bifogade filer Bifogade filer
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Prova detta:

http://techrepublic.com.com/5100-22-5224649.html#

The solution

--------------------------------------------------------------------------------

Note
    Editing the registry is risky, so be sure you have a verified backup before making any changes.

--------------------------------------------------------------------------------

Edit the registry of the illegal machine.
    Use Regedit and find:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Cu rrent Version\WPAEvents
    In the right pane, right-click the ODBETimer binary value and select Modify. Change at least one character of this value to either a number from 0 to 9 or to a letter from A to F, and then click OK and close the Registry Editor. This renders the current product key invalid and deactivates Windows.
    Reactivate Windows using your new product key.
    Click Start | Run and enter the command: %systemroot%\system32\oobe\msoobe /a
    Windows will launch the Product Activation Wizard.
    Select the option to telephone a Microsoft customer service representative to activate Windows.
    Select the Change Product Key option and enter your new product key.
    Click Update and close the window.
    If Windows returns you to the previous screen, just select the Remind Me Later option. When the wizard is finished, reboot the system.
    When Windows reboots, your next step will depend on which Windows XP version you are using. If you have XP Home or Professional, you’ll be prompted to reactivate your copy of Windows through the normal activation process. If you have XP Corporate, no activation is required and your machine should have a valid product ID.

Äkta vlidering

Citat Ursprungligen postat av atomized
    Prova detta:

http://techrepublic.com.com/5100-22-5224649.html#

The solution

Note
    Editing the registry is risky, so be sure you have a verified backup before making any changes.

Edit the registry of the illegal machine.
    Use Regedit and find:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Cu rrent Version\WPAEvents
    In the right pane, right-click the ODBETimer binary value and select Modify. Change at least one character of this value to either a number from 0 to 9 or to a letter from A to F, and then click OK and close the Registry Editor. This renders the current product key invalid and deactivates Windows.
    Reactivate Windows using your new product key.
    Click Start | Run and enter the command: %systemroot%\system32\oobe\msoobe /a
    Windows will launch the Product Activation Wizard.
    Select the option to telephone a Microsoft customer service representative to activate Windows.
    Select the Change Product Key option and enter your new product key.
    Click Update and close the window.
    If Windows returns you to the previous screen, just select the Remind Me Later option. When the wizard is finished, reboot the system.
    When Windows reboots, your next step will depend on which Windows XP version you are using. If you have XP Home or Professional, you’ll be prompted to reactivate your copy of Windows through the normal activation process. If you have XP Corporate, no activation is required and your machine should have a valid product ID.
    Denna metod fungerar inte! I vart fall inte om Sp2 är installerat. Istället har jag från Microsoft fått följande länk som i mitt fall lett till att samtliga Xp-datorer nu är "lagliga".
    http://www.microsoft.com/genuine/pur...tructions.aspx
    Jag har validerat och fått genuiniteten styrkt. Kontrollen av koden har jag gjort via filen keyfinder.exe på 262 727 byte. Jag vet inte om denna bytesmöjlighet fungerar till icke genuina koder, jag hade äkta. Om någon vill ha filen keyfinder.exe, hör av er!

Sök efter filen WGAFIXER.zip och kör den så fungerar det.
    Men om man har fått WGA Windows Genuine Advantage ikonen vid klockan så gå till kontrollpanelen/ lägg till eller ta bort program.
    Och ta bort Windows Genuine Advantage, kör sedan WGAFIXER.
    Denna fil är 922kB och fins på olika Bittorrent att ladda ner.

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Citat Ursprungligen postat av cr0wn
    Ladda ner wpa_fix och kör den. Sök på fildelningsnätverk så bör du hitta.
    Windows Genuine Advantage har inget med WPA crack att göra...

@karl48
    Kör du windows update eller nått när du försöker avaktivera den? För då blir det fel... Gå in på www.google.se och försök sen avaktivera den... Funkar inte det så kan det vara att du inte är inloggad som administratör... Annars har det kommit nya uppdateringar som gör att detta inte fungerar längre... Och då är det en patchad LegitCheckControl.dll som gäller...
    Vad gör den wpa cracken igentligen

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Fixar så du slipper aktivera din kopia av windows...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Äkta Windows XP, ändra key code utan att formatera

Jag skrev förut (14/6-06):
    Denna metod fungerar inte! I vart fall inte om Sp2 är installerat. Istället har jag från Microsoft fått följande länk som i mitt fall lett till att samtliga Xp-datorer nu är "lagliga".
    http://www.microsoft.com/genuine/pur...tructions.aspx
    Jag har validerat och fått genuiniteten styrkt. Kontrollen av koden har jag gjort via filen keyfinder.exe på 262 727 byte. Jag vet inte om denna bytesmöjlighet fungerar till icke genuina koder, jag hade äkta. Om någon vill ha filen keyfinder.exe, hör av er!

Nu går inte Microsofts länk längre (man kommer till en Error-sida) och jag har en dator jag vill byta key code på (köpte den mot löfte att jag skulle använda egen kod). På nätet uppges att keyfinder.exe skall kunna ändra kod men den fungerar inte (invalid säger den). Nu har jag på nätet hittat en annan fil som heter "KeyUpdateTool.exe" som verkar vara gjord av Microsoft. När jag kör den på vilken dator som helst här på jobbet ger den samma svar: Validation failed c:\windows\system32\dpcdll.dll och pidgen.dll. Och sedan säger en varningsruta att några filer är korrupta eller modifierade och frågar om jag vill fortsätta på egen risk. Någon som vet något?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Ganska fantastiskt att ni orkar hålla på med dessa valideringar hela tiden

Om ni har eller känner någon som har tillgång till ett fildelningsprogram, tanka ner någon av dom här två Windows versonerna så kan ni glömma valideringar.
    Ingen av dom behöver serial när man installerar dom, och Windows update och allt annat fungerar utan något strul.

Microsoft.Windows.XP.SP2.Swedish.Corporate.V08-ToX\
    Microsoft.Windows.XP.SP2.Swedish.Corporate.V09A-ToX\
    Mvh
    Mimmie

Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Liknande ämnen

1. Windows XP
    Av zam1000 i forum Windows
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 18:17
  2. Windows 98SE och Windows update
    Av folke i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:21
  3. Windows Valdivering
    Av karl48 i forum Windows
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-09-29, 11:57
  4. Windows 98SE eller windows ME
    Av snugge i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 07:53
  5. Ny windows EMU
    Av T-bird i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 17:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss