Resultat 1 till 10 av 61

Ämne: Windows valdivering

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Äkta Windows XP, ändra key code utan att formatera

Jag skrev förut (14/6-06):
    Denna metod fungerar inte! I vart fall inte om Sp2 är installerat. Istället har jag från Microsoft fått följande länk som i mitt fall lett till att samtliga Xp-datorer nu är "lagliga".
    http://www.microsoft.com/genuine/pur...tructions.aspx
    Jag har validerat och fått genuiniteten styrkt. Kontrollen av koden har jag gjort via filen keyfinder.exe på 262 727 byte. Jag vet inte om denna bytesmöjlighet fungerar till icke genuina koder, jag hade äkta. Om någon vill ha filen keyfinder.exe, hör av er!

Nu går inte Microsofts länk längre (man kommer till en Error-sida) och jag har en dator jag vill byta key code på (köpte den mot löfte att jag skulle använda egen kod). På nätet uppges att keyfinder.exe skall kunna ändra kod men den fungerar inte (invalid säger den). Nu har jag på nätet hittat en annan fil som heter "KeyUpdateTool.exe" som verkar vara gjord av Microsoft. När jag kör den på vilken dator som helst här på jobbet ger den samma svar: Validation failed c:\windows\system32\dpcdll.dll och pidgen.dll. Och sedan säger en varningsruta att några filer är korrupta eller modifierade och frågar om jag vill fortsätta på egen risk. Någon som vet något?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Liknande ämnen

1. Windows XP
    Av zam1000 i forum Windows
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 18:17
  2. Windows 98SE och Windows update
    Av folke i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:21
  3. Windows Valdivering
    Av karl48 i forum Windows
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-09-29, 11:57
  4. Windows 98SE eller windows ME
    Av snugge i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 07:53
  5. Ny windows EMU
    Av T-bird i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 17:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss