Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Val av ADSL-leverantör

  1. #1

    Val av ADSL-leverantör

    Nu har jag tröttnat på att det knappt går att få trafik med modemet hemma. det verkar som om internetleverantören sabbar för modemanvändare så att man ska tröttna och gå över till bredband. Spray har ett "gratis" abonnemang som bara tar betalt för sänd/mottagen datamängd. Vi betalar våra räkningar och surfar lite. Vi har idag en månadskostnad på ca 40 kr (telefonkostnad). Någon som har kunskaper om Spray som ISP? Någon annan leverantör att rekommendera?
    http://xxxxxxxxxxxxxx/ står det:
    ADSL-ForFree-modem är modemet som gjort succé i Tyskland. Med denna uppfinning, gjort av östtyska tekniker, går det att från vilket telefonjack som helst, som är knutet till en ADSL-station, surfa mellan 0,5 - 9 Mbts utan att betala någon som helst avgift förutom telefonabonnemanget. Din dator kan inte spåras, loggas eller på annat sätt röjas. Glöm antipiratbyråns detektiver, varken de eller Telia vet vem du är eftersom modemet använder olika tekniker-nummer som används vid service på stationerna. Telefonnumret uppdateras automatiskt när du surfar så efter några år har du betalt modemet flera gånger om utan att anstränga dig. Den enda som skulle kunna röja dig är din kompis så håll tyst och surfa gratis utan att vara orolig.
    Vi väntar in leveranser när som helst så håll dig uppdaterad. Priset kommer vara överkomligt.

    Någon som vet något?
    Hälsningar


    EDIT: Den texten är väl lika sann som resten av innehållet på den sidan, sådana länkar kan mycket lätt leda till banning härifrån.
    T-bird

  2. #2
    Surfar du för 40 kr i månaden tror jag att det tar m-å-n-g-a år innan modemet betalar sig.

    Jag föreslår att du provar fler 56k-leverantörer istället. Merparten av dessa låter dig surfa utan inträdesavgifter och andra fasta kostnader.

    Jo, förresten. Jag har Rix Telecom som ISP, 8/1. Surfandet fungerar över alla förväntningar. Dock fungerar IP-telefonin bedrövligt.

  3. #3
    Teckna Telia bredband 250kbit kostar 199:- mån om du ringer med telia som förval! och då får du skicka och ta imot hur mycke data du vill! dom bjuder på anslutning och adsl modem om du tecknar dig på 18mån! och finns nog ingen annan isp som kan ge dig samma uptime som telia!

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kolla med SkeKraft. Erbjuder dig FIBER & 100mbps samt fast IP.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Kolla med SkeKraft. Erbjuder dig FIBER & 100mbps samt fast IP.

    Lycka till
    Om du är villig att punga upp minst 10 lax i månaden ja... Om inte mer...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Nix du har JätteFel. Installation av fiber = 3 000:- (+ grävjobb på egen tomt). Prislapp för 100 mbps samt fast IP = 249:-/månad. Thats It. Inga andra kostander tillkommer
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Isf är det i nån utvald stad dom för det... För dom gör det fan inte i hela sverige! Det är tekniskt och ekonomiskt sätt omöjligt!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Bästa sättet, enlig mig, är att kolla på
    Pricerunner och bredband så kan du jämföra där utifrån vilket postnummer du har.

    Länk: http://se.pricerunner.com/broadband/browse

    Hoppas det kan vara till någon nytta. Finns andra sidor, men nöjer mi med denna.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

  1. Canal Digital som leverantör hos Gothnet
    Av skalman77 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 06:48
  2. ADSL problem
    Av razorx i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 21:08
  3. byte av internet leverantör
    Av jaysan i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 18:57
  4. adsl 2
    Av larsjon i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 09:02
  5. [LÖST] parabol leverantör
    Av ch2001 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-10, 09:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss