Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Obegränsat mobilt bredband?

  1. #1

    Obegränsat mobilt bredband?

    Jag letar efter någon leverantör som har obegränsad nerladdning. Alla jag har sett hittils har en mač gräns på 1gb. De är ett plus om de är billigt & någornlunda snabbt.

  2. #2

  3. #3
    399+moms/mån, de va ju billigt

  4. #4
    Du ska kolla upp om det verkligen är flatrate! många lev säger att du får tanka hur mycke som helst fast i det finstilta står det helt andra saker!

  5. #5
    www.Bredband2.se
    "Vi har ingen begränsning på nyttjande av kapacitet på internettjänsten."
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Samoth
    www.Bredband2.se
    "Vi har ingen begränsning på nyttjande av kapacitet på internettjänsten."
    Dom har väll inget mobilt bredband? Så som jag tolkade frågan så vill han ha ett tex 3g kort som han har i sin laptop.

    Jag använder tele2-comviq's mobilt bredband, det är bara 1gb men jag tycker att det räcker. Jag ligger borta 7/14 dagar och jag gör inte slut på min quote. (man laddar inte ned särskillt mycket när man har mobilt bredband)

    kostnad 169:- / månad
    då ingår det även ett simkort till mobilen, gratis till comviq mobiler å 70 öre /min till fasta nätet.

    Ska tillägga att jag oftar jobbar på orter med mindre befolkning, mycket i norrland då 3g täckningen är begränsad och man får nöja sig med gprs.
    // Herman

    Höjt bensinpris?
    Det stör inte mig, jag tankar alltid bara för 100 kr i-alla-fall!

  7. #7
    Tres bredband är ju klart grymmare än tele2. Du kan teckna billigare varianten för 199kr i månaden för 1gig. Men maxbeloppet är alltid det som "frisurf" kostar. Så du kan aldrig få en räkning på flera tusen för att du streamat tv eller nått

  8. #8
    Finns de någon leverantör som har stöd för både gsm nätet och 3g nätet när de gäller mobild bredband? De jag menar är om tex jag tappar 3g mottagningen så ska den automatisk gå över till gsm nätet

  9. #9
    Telia roamar över till gsm nätet! och du får ju sveriges bästa täckning!

    //kUbbAS

  10. #10
    även tele2 har detta. Om 3g täckning saknas så går den över till gprs.
    // Herman

    Höjt bensinpris?
    Det stör inte mig, jag tankar alltid bara för 100 kr i-alla-fall!

Liknande ämnen

  1. Mobilt bredband med USB-modem
    Av Hampus920 i forum Linux
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 17:37
  2. Telia Mobilt Bredband?
    Av mdredfox8 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:20
  3. Mobilt bredband
    Av kpla i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 20:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss