Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: TV3 och ZTV tas bort ur digital utbud!

  1. #11
    Har iaf sagt upp mitt CH-abb och har inte digital-TV från dem om en månad.

    Återstår att se om det kommer något från våra "gudar" som gör at man kan se det "gratis" eller om man ska förbinda sig ett eller två år hos de andra.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av swozze
    ZTV och TV3 borde sändas okrypterat, dom är ju för h___ reklamfinansierade.
    Det är bara vi här i Sverige som är så dumma att vi betalar för sådant. :twisted:
    Här i Sverige tar ALLA kanaler betalt av operatörerna - så varför skulle inte TV3 och Kanal 5 göra det? Sverige är som bekant lika stort som en myggskit varför reklamen inte räcker till för de flesta kanaler och de i sin tur tar betalt av operatörerna. TV3 och Kanal 5 får naturligtvis tillräckligt med pengar via reklamen för att täcka kostnaderna men vill ändå ha mer.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Kan inte tro att det är sant!

    När jag för ett år sen sa upp mitt comslem och satt en gridantenn på balkongväggen, så jag kunde ha alla kanaler (då fattades "bara" kanale5) digitalt, sa snubben att Kanal5 skulle komma digitalt inom 3 månader. Den är ännu inte digital och nu detta.
    Verkar som man gjorde ett bra val att gå över till Boxer endå!

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av ktd
    Kan inte tro att det är sant!

    När jag för ett år sen sa upp mitt comslem och satt en gridantenn på balkongväggen, så jag kunde ha alla kanaler (då fattades "bara" kanale5) digitalt, sa snubben att Kanal5 skulle komma digitalt inom 3 månader. Den är ännu inte digital och nu detta.
    Verkar som man gjorde ett bra val att gå över till Boxer endå!
    Som sagt, tvisten handlar egentligen om com hems basutbud. Kanal 5 och TV3 vill få betalt av Com hem för att deras kanaler sänds där. Idag får ingen av kanalerna i basutbudet betalt vilket com hem gjort till sin affärsmodell. Å andra sidan är det inget som tvingar TV3 och Kanal 5 att ligga i basutbudet.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av TheVaran
    Citat Ursprungligen postat av swozze
    ZTV och TV3 borde sändas okrypterat, dom är ju för h___ reklamfinansierade.
    Det är bara vi här i Sverige som är så dumma att vi betalar för sådant. :twisted:
    Här i Sverige tar ALLA kanaler betalt av operatörerna - så varför skulle inte TV3 och Kanal 5 göra det? Sverige är som bekant lika stort som en myggskit varför reklamen inte räcker till för de flesta kanaler och de i sin tur tar betalt av operatörerna. TV3 och Kanal 5 får naturligtvis tillräckligt med pengar via reklamen för att täcka kostnaderna men vill ändå ha mer.
    Förutom TV4, som istället tvingas betala för att sända.

  6. #16
    // Herman

    Höjt bensinpris?
    Det stör inte mig, jag tankar alltid bara för 100 kr i-alla-fall!

  7. #17
    "Vi jobbar på att kunna sända kanalerna digitalt igen".

    Javisst, precis som det jobbats med Kanal5.
    Vafan, gör tv3, kanal5 och ztv till "vanliga" kanaler i utbudet då istället och låt dem som vill betala för kanalerna göra det.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av phq
    "Vi jobbar på att kunna sända kanalerna digitalt igen".

    Javisst, precis som det jobbats med Kanal5.
    Vafan, gör tv3, kanal5 och ztv till "vanliga" kanaler i utbudet då istället och låt dem som vill betala för kanalerna göra det.
    Problemet är att om TV3, ZTV och Kanal 5 ska ha betalt för basutbudet så vill alla andra kanaler också ha det. MTV, Eurosport, TV4 Plus och Discovery Mix tänker knappast sända gratis. I praktiken skulle det innebär en mycket kraftig höjning av månadsavgiften förCom hems basutbud. Jag är dessutom osäker på om det är förenligt med Com hems avtal med fastighetsägarna.

  9. #19
    TV3 och ZTV sändes ju okrypterat i maknätet från början.
    Ända tills Canal Digital kom med kombibox-erbjudandet . :roll:

  10. #20
    > TV3 och ZTV sändes ju okrypterat i maknätet från början.
    > Ända tills Canal Digital kom med kombibox-erbjudandet

    Och CD marknadsförde att de hade MTGs kanaler...
    ...och MTG stämde dom (eller hotade om det iaf....)

Liknande ämnen

  1. Telias tv-utbud?
    Av mkn i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 19:21
  2. Comhems utbud
    Av seppo i forum Com Hem
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 10:37
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 07:54
  4. CD utbud?
    Av Dado2002 i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 11:22
  5. Utbud på orginalkort?
    Av sikvald i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-18, 17:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss