Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 37 av 37

Ämne: TV3 och ZTV tas bort ur digital utbud!

  1. #31
    INGEN som ser comhem analogt idag kommer att beröras av bytet till det digitala nätet och INGA kanaler kommer att försvinna eller att börja ta betalt för.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av codehunter
    INGEN som ser comhem analogt idag kommer att beröras av bytet till det digitala nätet och INGA kanaler kommer att försvinna eller att börja ta betalt för.

    Öh... Vad? Tror du att Com hem kommer att vara analogt för evigt?

    För övrigt tror jag att konflikten med MTG / SBS snart kommer att vara löst. MTG lanserar en ny digital kanal ("nya ZTV") om ett par veckor och SBS släpper genom Kanal 5 sin nya kanal C5. Com hem kommer att tvingas ge vika för MTG / SBS krav och betala för sändningarna i basutbudet.

  3. #33
    Nya ZTV kommer inte sändas analogt utan endast i comhems digitala utbud. Det blir gratiskanalen TV6 som tar över ZTV i comhems analoga grundutbud.

  4. #34
    När skall vi sluta att betala för kanaler som sänder reklam. Titta på finarna dom sänder dessa gratis-
    Är vi svenskar dumma i huvudet eller?.

  5. #35
    Snart betalar alla comhem kunder endast för kanaler som går gratis i marknätet. Det är numera Kanal5, Eurosport, MTV, DiscoveryMix och TV3 som är de kanalerna som kostar i comhems grundutbud. Och det betalar man om man bor i villa, 149 kr/mån för. (Det finns andra avtalsformer med comhem också så det är inte säkert att alla som bor i villa betalar 149 kr/mån, men jag tror de flesta som har enskilda avtal gör det.)

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av mangez_79
    Snart betalar alla comhem kunder endast för kanaler som går gratis i marknätet. Det är numera Kanal5, Eurosport, MTV, DiscoveryMix och TV3 som är de kanalerna som kostar i comhems grundutbud. Och det betalar man om man bor i villa, 149 kr/mån för. (Det finns andra avtalsformer med comhem också så det är inte säkert att alla som bor i villa betalar 149 kr/mån, men jag tror de flesta som har enskilda avtal gör det.)
    Exakt. Det är en myt att Com hem skulle vara gratis. Deras basutbud kostar en hel del bara det att det är inbakad i hyran eller månadsavgiften från bostadsrättsföreningen. Com hem får alltså bra betalt idag men alla tänker inte på det.

    För övrigt betalar Com hem för att få sända Discovery Mix, MTV och Eurosport i basutbudet. Klart att även TV3 och Kanal 5 vill ha pengar då.

  7. #37
    ...och jag som precis läst igenom forumet för Dreambox för att jag hade tänkt köpa en och få lite bättre bild - så finns det alltså snart ingen kanaler i grundutbudet att titta på.

    Jaja, jag antar att jag ska vara "tacksam" sparade ju in ett par tusenlappar - slipper ju köpa box nu.

    / Samme

Liknande ämnen

  1. Telias tv-utbud?
    Av mkn i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 19:21
  2. Comhems utbud
    Av seppo i forum Com Hem
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 10:37
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 07:54
  4. CD utbud?
    Av Dado2002 i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 11:22
  5. Utbud på orginalkort?
    Av sikvald i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-18, 17:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss