skulle vilja ha hjälp med en boot cd till min bärbare som innehåller visa komando som måste köras innan recovery cd skulle vilja att det görs automatiskt
om det fins någon har hör av er så får ni vilka kommando och speciella filer som behövs
skulle vilja ha hjälp med en boot cd till min bärbare som innehåller visa komando som måste köras innan recovery cd skulle vilja att det görs automatiskt
om det fins någon har hör av er så får ni vilka kommando och speciella filer som behövs
hjälper inte
behöver ha in 3 komando själv som ska starta upp avsig själv för att preperera hårddisken
Jag vet jo inte vad du vill uppnå, men det är inte märkvärdig att bränna en cd som är bootbar. Du tar helt enkelt hela Doskatalogen och gör en Autoexec.bat fil med dom commandon som skall utföras.Ett annat alternativ för Handarbete är http://thepiratebay.org/details.php?id=3454222
Mvh Kalle
Precis som Kalle_P säger: Du få väl ta ner någon lämplig boot-cd och förändra den så att den kör just din kommandon. Så länken hjälper...du måste bara göra lite arbete själv
jag har dom programen men fattar inte hur jag ska skriva för att den skall köra 3 komando eftervarandra
ber om ursäkt att jag bad om hjälp
Hmmm.
Du editerar filen AUTOEXEC.BAT & CONFIG.SYS, de är de filerna som Bill har som start. Läses alltid vid start av en fönstermaskin (och DOS).
Lycka till
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Du behöver inte be om ursäkt vi skall nog hjälpa dig. :wink:Ursprungligen postat av magnus
Tala nu om vilka Dos commandon du vill köra, då blir lättare och hjälpa tiil. Nästa fråga varför vill du köra commandon automatisk? Man kan göra det manuell med.
Mvh Kalle
dessa tre skal köras efter varandra för att preperera hårddisken innan man kör recovery skivorna
a:\tattoo /importbin:a:\tattoo.bin
a:\exths /importextbin:a:\exths.bin
a:\tattoo /createdmifromhs
Hmmm.
Lägg in de 3 raderna på boot-skivans AUTOEXEC.BAT, så fixar det sig.
Lycka till
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero