Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Uppmaning till en protest mot ComHem...

  1. #1

    Uppmaning till en protest mot ComHem...

    Hej

    Som ni redan vet kommer TV3 och ZTV att försvinna digitalt och ingenstans i informationsbrevet står det vad vi kunder som får FORTSÄTTA betala samma pris får kompessation för detta. Jag är övertygad om att ComHem kommer att låtsas som ingenting och Kundtjänsten kommer att säga att TV3 och ZTV ingick som bonus för oss som har M- eller L-paketet eller liknande.

    JAG kommer att ringa och klaga och uppmanar härmed att ni andra ska göra samma sak. Om det i brevet hade stått t.ex: "..härmed sänker vi priset för dig som har M- och L-paketet med 10 kronor.." eller liknande skulle jag tycka det var rimligt.

    Tänkt dig att du betalar 229kr för Canal Plus. Efter ett tag kommer det ett brev i brevlådan som säger att 2 av 7 kanaler ska bort och och du fortsätter betala samma pris...

    Ring och klaga. Ju fler vi är desto bättre.

    Snart är det bättre med marksänd digital-Tv istället. Suck

    //
    Sebastian

  2. #2
    Är det någon som vet om det går att ta sig ur avtalet om man vill? Den bästa åtgärden är väl ändå att många väljer att lämna Comhem. :twisted:

    Det har ju aldrig varit några problem att bli kund hos en operatör så man har ju inte mycket att förlora...

  3. #3
    Du kan bryta avtalet med hänvisning till att förändringarna av tjänsten ej kan anses som ringa.

  4. #4
    Jag har bara en månads uppsägning iom att jag inte köpt dekoder via dem. Då fick jag endast en månad...så från 4 april har jag inte CH digitalt mer.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av marimekko
    Du kan bryta avtalet med hänvisning till att förändringarna av tjänsten ej kan anses som ringa.
    Ja, men som sagt... Det måste ske innan ändringen införs. :shock:

  6. #6
    Bryta avtalet? Jag är övertygad om att det i bestämmelser man skulle läst innan man skrev under står att ComHem har rätt att ändra i utbudet. Det är jag övertygad om, å andra sidan har man alltid rätt att som kund avbryta avtalet om CH inte kan leverera det de lovat.

  7. #7
    Det är förövrigt MTG/Viasat du ska klaga på.
    Det är dom har ställt till det - inte ComHem.

  8. #8
    Jag vet att det är säkert MTG eller så är det att de inte kommer överrens på nåt sätt. Men ComHem måste ju bry sig om sina kunder också. Exempelvis kan man sänka priset på M- resp L-paketet.

  9. #9

    Ringde till ComHems kundtjänst

    De ville inte kommentera detta med att man borde få en lägre månadsavgift - för som tjejen på kundtjänst sa "Förhandlingar pågår fortfarande så det är inte säkert att kanalerna kommer tas bort ur utbudet" trots att jag sa till henne att vi fått brev där comhem själva skrivit att kanalerna skall försvinna. Skall därför ringa dem när vi närmar oss datumet då TV3 och ZTV skall försvinna och diskutera detta vidare.

    Sa även till henne i kt att vi vet ju alla hur bra det gått med förhandlingarna om Kanal5 digitalt så jag har inte så stora förhoppningar. Funderar starkt på att gå över till boxer och bordsantenn. Hoppas bara det går att få in tillräcklig signalstyrka i centrala Gbg via denna lösning.

    :evil:

  10. #10
    Ok, hur än förbannad jag är över hela kanal5, ztv och tv3 farsen måste jag säga att protesten är aningen orättvis.
    ComHem har vid flera tillfällen lagt till kanaler utan att vi betalat extra för det (mig veterligen). Att de sedan tar bort två, visst det suger, men det borde ändå jämna ut sig.

    Min spontana reaktion i alla fall... (och detta trots att jag är verkligen förbannad för tillfället)

Liknande ämnen

  1. UPPMANING till alla
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2005-04-19, 06:06
  2. Uppmaning UCS2000
    Av rox i forum Boxer
    Svar: 255
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 16:30
  3. Alternativ till Sagem och Macab box till Comhem
    Av Vulcan i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-30, 12:03
  4. P-kort till Comhem till salu?
    Av Kosovo i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 16:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss