Nu har jag testat detta i praktiken själv och det var snorenkelt (ca 5 minuters jobb)
Så det borde du och alla andra också klara av
Här kommer en steg för steg beskrivning for dummies

:wink:
Min utrustning:
Seriell Multiprog 3.5 med firmware 1.3 :lol: :shock:
Multiprog 1.9
Winexplorer 5.0
Oposloader 2.0
Ultraedit (
www.ultraedit.com för en trailversion )
1. Sätt din brännare i Phoenix mode, (det förväntas att du kan det själv)
2. Sätt i ditt MII i brännaren
3. Starta Winexplorer (ställ in rätt comport, configure --> program parameters)
4. Ladda scriptet 'MII_EraseOS_method2.xvb'
5. Kör scriptet (card --> execute script)
6. Du kommer att få upp en dialogruta med kortets TC (transport code), om den inte är standard (43 43 35 54 32 44 35 00) måste du anteckna den.
Tryck OK för att komma vidare. Du kommer sen att få upp ytterligare en dialogruta som frågar om du vill göra erase på kortet, svara yes (om du nu inte vill avbryta)
7. När scriptet är klart får du kortets serienummer, skriv ner det.
<---------- VIKTIGT
8. Om ditt korts TC inte var standard måste du nu editera scriptet 'Load_OS_to_virgin_6464c.xvb'. Använd t.ex. notepad och leta rätt på 'Function Authentication()' i scriptet. Byt ut angiven TC mot ditt korts TC. Om du försöker köra script med fel TC 3 gånger kommer ditt kort att dödas.
<--------- Detta behöver man bara göra om man INTE har standard TC
9. Lägg in ditt korts serienummer sist i filen 'Opos103_OS.bin' med hjälp av någon hexeditor. Du skall byta ut de sista 8 bytes (DE AD BE EF DE AD BE EF) mot ditt korts serienummer. Detta kommer att göra kortet till en exakt kopia av ett orginal Opos.
<--------------- Detta måste ALLA göra och inget klipp o klistar utan skriv in det siffra för siffra (jag använde Ultraedit)
10. Ladda och kör scriptet 'Load_OS_to_virgin_6464c.xvb' (med rätt TC)
Scriptet kommer att fråga efter OS-fil och då anger du din uppdaterade 'Opos103_OS.bin'.
11. Ladda och kör scriptet 'Opos103_Check_SN.xvb' för att kontrollera att ditt kort nu är ett genuint Opos103 eller kör identify i Oposloader
12. Använd OposLoader 2.0 för att uppdatera kortet med färska filer.
Jag kunde inte använda multiprog men det kan bero på min föråldrade firmware version

, men Oposloadern fungerade fint.
Förklaring på kod-filerna till kortet med följande ändelse:
......app.hex = Flash-fil
......app.eep = Eprom-fil
......key.hex = krypterad nyckel-fil