Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Att konvertera M II till Opos?

  1. #11
    Svårt att veta vilken status ditt kort befinner sig i just nu :roll:

    Prova att programmera det med Oposfiler, med oposloader
    testa get atr och identify i oposloader
    Om det skiter sig så testa att köra erase_opos scriptet
    om det också skiter sig så testa att lägga in opos_OS igen

    annars vet jag inte
    Eftersom du pratade om multiprog så antar jag att du har någon variant av MP 3.5/3.6 om den är seriell så kör den med nytt fräsht batteri även om du normalt har adapter
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #12
    Ett steg närmare är jag nu..men fortfarande inte över mållinjen... har identifierat kortet i multiprog och den säger att kortet är Opos 1.03 med rätt ART dvs: 3b Ec o så vidare.. Men när jag ska programera kortet med dom senaste filerna med namn:

    Opos103 xin1 conax

    använde du dig av nån annan fil när du programerade T-bird?

    Kan du PM:a dom filerna till mig så kan jag pröva me dessa

    Har en Samsung 9500 AY som mottagare, om de spelar nån roll i detta.
    Det är inte det vi läser som gör oss lärda utan det vi kommer ihåg!

    http://aktivist.se/fullbanner.jpg

  3. #13
    TILL :@T-bird.@ANDERS-79,@Kalle_P.
    Jag lyckades det , felet var att när jag vid punk 3 som T-bird beskrev ( ställ in rätt comport) man måste välja kort type ( conax ,basic... ),det gjorde jag inte vid första gång.
    Man måste vara envis ibland för att lyckas.
    Tack ni tre !
    MvH.
    BRIAN2004

  4. #14
    Vad har du gjort sen sist då?

    Om kortet inte går att progga med oposloader och dom filerna som jag använde så är det kanske vara nått galet med det.
    Testa isåfall att köra 'Opos103_Virginize.xvb' och sen 'Load_OS_to_virgin_6464c.xvb' igen
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Vad har du gjort sen sist då?

    Om kortet inte går att progga med oposloader och dom filerna som jag använde så är det kanske vara nått galet med det.
    Testa isåfall att köra 'Opos103_Virginize.xvb' och sen 'Load_OS_to_virgin_6464c.xvb' igen
    Jag lyckades bara ta fram serienummer , håller på prog filer till kortet , men det gick inte, ska prova igen..
    MvH.
    BRIAN2004
    Lyckades prog opos fil ( filer är från 25/02/06) till M2 , men kortet öppnade inte alla de kanaler som de påstod ( vissa kan öppna) förmodligen nyckla är gamla.
    MvH.
    BRIAN2004

  6. #16
    Om kortet bara öppnar nått överhuvud taget så är det ivf en lyckad konvertering

    Dom filerna jag hade var daterade den 4/3 tror jag, så lycka till :P
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av BRIAN2004
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Vad har du gjort sen sist då?

    Om kortet inte går att progga med oposloader och dom filerna som jag använde så är det kanske vara nått galet med det.
    Testa isåfall att köra 'Opos103_Virginize.xvb' och sen 'Load_OS_to_virgin_6464c.xvb' igen
    Jag lyckades bara ta fram serienummer , håller på prog filer till kortet , men det gick inte, ska prova igen..
    MvH.
    BRIAN2004
    Lyckades prog opos fil ( filer är från 25/02/06) till M2 , men kortet öppnade inte alla de kanaler som de påstod ( vissa kan öppna) förmodligen nyckla är gamla.
    MvH.
    BRIAN2004
    Brian2004 är det opos filer du programera med? förstår inte riktigt va du menar med att dom är till M2 om det är opos filer :S...

    aja ialafall..med vilket prog programerade du filerna till opos kortet?

    För med Opos loader funkar Nada för mig

    Med multiprog kommer jag fram till programera flash sen går de inte o programera flashen...

    Gjorde om stegen Om kortet inte går att progga med oposloader och dom filerna som jag använde så är det kanske vara nått galet med det.
    Testa isåfall att köra 'Opos103_Virginize.xvb' och sen 'Load_OS_to_virgin_6464c.xvb'

    för att sedan direkt gå in i oposloader och ladda filerna o woopppss så gick de o ladda! WIEE HIII ... för fan tack så jävla mkt T-bird för all hjälp.. nu återstår de bara o kolla vad den kodar upp .. Vet du kanske om man kan öppna Digi turk med dessa koder?
    Det är inte det vi läser som gör oss lärda utan det vi kommer ihåg!

    http://aktivist.se/fullbanner.jpg

  8. #18
    Till @Anders_79
    *M2 efter konverterning = opos. :wink:
    *Speciella filer från " mach 1 " påstår kan öppna DIGITURK,om du vill PM till mig ,så skickar jag länk till dig.
    MvH.
    BRIAN2004

  9. #19
    digiturk filer (cryptoworks) funkar bara till opos med os 105 inte os 103 xin1 cnx baserad ock freecam baserad ock seca baserad allcam funkar på os 103 Mvh:satattack

  10. #20
    Helt suverän Guide:
    Funkade klockrent. Tackar

Liknande ämnen

  1. M4A- konvertera till? Ja vad då?
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 06:07
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 11:33
  3. Att konvertera KNOTCARD till Opos?
    Av caturro71 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 11:21
  4. konvertera dvd format till tex avi
    Av eriks i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 13:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss