Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: BitLord käkar bandredd tips?

BitLord käkar bandredd tips?

Jo de är så att jag har bredbandsbolaget 24/1 och pga avstånd till telestation får jag ut ca 17mbit/0.9kbit enligt TPTest...

När jag kör utan mitt torrentprogram BitLord så har jag en mycket bra hastighet när jag surfar och en ping på 13ms till www.sunet.se

När jag kör med BitLord PÅ så blir pingen till www.sunet.se istället 270ms och internet surfandet i övrigt blir mycket segt och ändå så kommer jag aldrig över 250KB/s i bitlord....

VARFÖR blir det så här.....

Nån som har tips...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger

Re: BitLord käkar bandredd tips?

Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    Jo de är så att jag har bredbandsbolaget 24/1 och pga avstånd till telestation får jag ut ca 17mbit/0.9kbit enligt TPTest...

När jag kör utan mitt torrentprogram BitLord så har jag en mycket bra hastighet när jag surfar och en ping på 13ms till www.sunet.se

När jag kör med BitLord PÅ så blir pingen till www.sunet.se istället 270ms och internet surfandet i övrigt blir mycket segt och ändå så kommer jag aldrig över 250KB/s i bitlord....

Nån som har tips...
    Då har du jo bra värden 8) jag får bara 14/0.8Mbit.
    Att Bitlord tar bandbred är väl självklar, för att det skall fungera bra så får du inte ha för hög " Max global upload rate " . Om du sätter den på litet olika värden och testar får du fram den bästa inställningen för dej.

Mvh Kalle

Man brukar säga typ 80% av max uppladdningshastighet. Det är nämligen så att för att kunna ladda hem något måste man skicka lite för säga att man vill ha det (Öhh, ungefär...). Det behövs inte så mycket så experimentera lite.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    det blir så på adsl.. om man laddar upp mycke så segar det ner nerladdningen med då de är assymteriskt... därför måste man sätta max uppladdningshastighet en bit under vad max är... vdsl hade varit bättre då de är symmetriskt...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Re: BitLord käkar bandredd tips?

Citat Ursprungligen postat av trollhattan

Nån som har tips...
    Har du en router mellan datorn och internet ?

I så fall kan det också bero på den. Då en hårdvarurouter inte klara så många samtidiga uppkoplingar som bitorent kräver utan tjokar alltihop.
    För övrigt instämmer jag med föregående talare

Liknande ämnen

1. GPS Tips
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:48
  2. Tips!
    Av crille- i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 13:08
  3. tips
    Av fan194 i forum Boxer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 21:12
  4. tips
    Av ynot i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-03, 21:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss