Nu har jag försökt med allt. Och jag lär mig mer och mer om min dreambox (500c) hela tiden.. förutom att få bild på mitt originalkort.

Det började med att jag installerade nyaste Gemini med Newcamd och lyckades inte få bild. Jag läste då att man behövde pilla lite i config filen, krångligt tänkte jag och skickade in Leatherface imagen och jag får det att fungera klockrent med bild och allt. Allt är frid och fröjd i 2 veckor sedan tar frivisningen slut på mitt kort och jag har bara small paketet +Viasat Sport. Men döm av min förvåning då slutar alla kanaler att fungera. Uppretad beger jag mig till comhits fina forum för råd. Läser om andra som haft samma problem och att det beror på Camd3 som är dålig på att uppdatera kortet.

Jaha.. Bara att försöka att återigen prova med Newcamd men här tar det stopp. Jag har kastat in Gemini och installerat Newcamd från blå och jag har ändrat i de två config filerna och lagt in den kod jag läst ska fungera men nej och åter nej det är svart i rutan.

Vad exakt ska jag ladda ner från blå? Emu? Addons? Key? Vilken cam ska jag köra? får iallafall upp tre alternativ när jag installerat Newcamd (Beta, Cardserver, Spider). Vad ska det stå i config filerna?

HJÄLP MIG! Jag gör vadsomhelst för att få bild.