Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 65

Ämne: Viaccess 2,5 , Hackat ?

  1. #51
    Citat Ursprungligen postat av V1King
    Får tacka för infon, alltid roligt att få lite djupare info,,,,
    Det är inget att tacka för eftersom allt som hevi säger är fria fantasier och en massa ordbajseri :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #52
    Har de kommit något nytt om detta? Om Trollhattan har fått någon mer information.

  3. #53
    Om det inte skrivits något på 2 år, vad tror du?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #54
    Antagligen! Därför är det himla hysch hysch om fungerande hack. Det finns säkert fungerande hack och kort till dom flesta providers men som inte sprids till "vanliga" eftersom det tillslut går överstyr som sist det fanns piratkort. Vem som helst kunde ju köpa kort och brännare och fixa ett piratkort på mindre än 5 minuter. Visst, det var tider för oss "vanliga" men säkert rena natten för dom som hackat dag och natt...

  5. #55
    Någon som vet vad detta är?
    raderad länk
    (SIDAN KAN INNEHÅLLA VIRUS;TROJANER;ETC...)


    Har inte varit online och forskat så mycket i ämnet men hur ligger vi till på att knäcka viaccess kodningen? Är vi fortfarande på ruta 1?

  6. #56

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Gunde Visa inlägg
    Någon som vet vad detta är?



    Har inte varit online och forskat så mycket i ämnet men hur ligger vi till på att knäcka viaccess kodningen? Är vi fortfarande på ruta 1?
    Eftersom du skriver "vi", så vet vi väl lika mycket, eller hur?

    majos

  7. #57
    Ge fan i att skicka vidare folk till sidor som e full med virus. Mitt Nod32 skrek för livet direkt man gick in på sidan
    Umeå

  8. #58
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    andyt, nej det finns inte massa kort och hack till alla providers som sänder.

    Eftersom det var vanligt förut när sändningarna var analoga skapade det ett problem, sedan blev det digitalt och man förbättrade sina system. Numera är det mycket svårt att knäcka systemen och så fort det kommer ut kort som folk kan kopiera och köra gratis på så kommer leverantörerna med nya system, eller gör någon förändring.

    Därav det egentligen blivit populärt med kortdelning eftersom det är nästan omöjligt att hindra, plus dom flesta är egentligen intresserade av kortdelning i sitt eget hem för att se flera TV program parallellt på flera TV appareter.

    En gång i tiden var det t.ex. dyrt med filmkanaler, jag minns när TV1000 kostade flera hundra kr per månad. Idag får man ju säkert 20-40 kanaler för samma summa. Sedan är ju system som NDS inte knäckta, Conax har jag hört ska vara knäckt men om det är sant eller inte vet jag inte.

    Det system som varit knäckt tidigare är ju Viaccess, så det är nog marknätet som är mest utsatt för att drabbas av piratkort, om det nu finns vet jag inte.

  9. #59
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Hejsan..
    Jag förstår inte snacket att boxer kör via 2,5.
    Visst gör dom det på sina kort men boxer kör fortfarande viaccess 1.
    Dom har gjort så att när dom bytte kort så fick dom ett kort som inte går att läsa ur
    Säkringen är bränd i kortet som går till e-promet..
    Det betyder att du eller dom måste ha en programvara så dom kan bränna tillbaka säkringen till e-prommet..
    Har inte lyckas med det..
    För vilken programvara kan man göra det med..?????

  10. #60
    Citat Ursprungligen postat av Lennart123 Visa inlägg
    Hejsan..
    Jag förstår inte snacket att boxer kör via 2,5.
    Visst gör dom det på sina kort men boxer kör fortfarande viaccess 1.
    Dom har gjort så att när dom bytte kort så fick dom ett kort som inte går att läsa ur
    Säkringen är bränd i kortet som går till e-promet..
    Det betyder att du eller dom måste ha en programvara så dom kan bränna tillbaka säkringen till e-prommet..
    Har inte lyckas med det..
    För vilken programvara kan man göra det med..?????
    Vad snackar du för goja?
    Det är väl glasklart att dom kör 2.5
    Innan utbytet 2004 så använde dom viaccess 2.3 även om det i hacker kretsar pratades om via 1 och 2
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. CD hackat?
    Av razorx i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 22:31
  2. Conax hackat ?
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 17:31
  3. Conax hackat?
    Av Nicepoz i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 17:25
  4. Hackat NDS?
    Av Polisen i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-15, 14:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss