Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 61 till 65 av 65

Ämne: Viaccess 2,5 , Hackat ?

  1. #61
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Visst är det som hevi & Leatherface säger, och håller nog med dom om mycket.
    Jag vet dock att Co*ax är hackat, men antar att Via**css också är hackat, hurvida N*S är hackat vet jag inte, men kan gissa att det är det.

    En av anledningarna till att dessa inte är publika är troligen på grund av vad som hände i slutet av D2Mac´s tid (Analoga krypterings systemen) och början av Digitala kod systemen DVB. Man lärde sig en hård läxa efter att informationen läkte till till "Amatör hackare" och Medlemmar av så kallade Bruteforce team som inte kunde hålla informationen för sig själva.
    Man spred så kallade Management keys överallt och det dröjde då inte länge innan Bolagen bytte krypterings system.

    Samma sak hände när Can***tal först bytte till Co*ax, de första uppsättning korten hade en "bakdörr", så sände man rätt information till kortet så dumpade kortet kod nycklar. vad jag förstår så bytte Can*tal ut alla dessa kort som täppte till denna "bakdörr".

    Och efter som i ungefär samma skede kom ett avkodnings emulator vid namn LinCardEmu som kunde avkoda både Co*ax och Via**css så misstänker jag att dessa system redan då var hackade.

    Men lyckligtvis så har dessa Crackers som knäckt systemen inte spridit någon information om systemen vidare till så kallade "Amatörer", så har vi idag nu möjlighet till CS iallafall.
    Visst finns det säkert piratkort, men vem är intresserad av dessa då vi som sagt har DreamBox och CS :-p

  2. #62
    Citat Ursprungligen postat av Lennart123 Visa inlägg
    Hejsan..

    Jag förstår inte snacket att boxer kör via 2,5.

    Visst gör dom det på sina kort men boxer kör fortfarande viaccess 1.

    Dom har gjort så att när dom bytte kort så fick dom ett kort som inte går att läsa ur

    Säkringen är bränd i kortet som går till e-promet..

    Det betyder att du eller dom måste ha en programvara så dom kan bränna tillbaka säkringen till e-prommet..

    Har inte lyckas med det..

    För vilken programvara kan man göra det med..?????


    OJ, här var det lika kul som för 3-4 år sen



    Jag tycker att vi direkt skiljer på begreppen.

    Jag har märkt att många inte skiljer på chip och kryptering så för att klargöra lite grann...



    Vi kan väl lugnt säga att man kör Viaccess2, varför inte, algoritmen är helt annorlunda jämfört med den första Viaccessen.



    Sen det är med 2 "komma" 3-4-5-6 Etc. det hör egentligen inte till Viaccess, det hör till chipet, när dom -04 bytte ut BÅDE kryptering och kort så bytte man till något som internt kallades för Bull PC 2.5, därav begreppet Viaccess 2,5. Bull PC 2,5 är egentligen inte heller själva chipet, utan mer vilken säkerhetsprincip man tillämpat (Anti-tampering)



    Det har länge spekulerats om VILKA chips som Bull PC 2.5 är lagt på och ST19 , ev. ST22 chip från STMicroelectronics har ansetts vara troliga kandidater, jag anser att det idag är en väldigt liten klick med människor som med säkerhet vet ens VILKET chip det är, om det skulle komma ut publikt skulle heller inte göra nån skada då 99.999999% inte skulle ha någon hjälp av den vetskapen.



    Så, för att på något sett summera dagsläget/rimlig framtid:



    1) Kommer vi som "förr i tiden" att kunna progga våra egna kort vad gäller Viaccess?



    - Nope, det är bara att fetglömma. Det finns massvis med anledningar till det negativa svaret, men det enklaste och bästa är att det helt enkelt är för svårt.



    2) Är det NÅGON som har/kan hacka det?



    - ja, det är redan gjort.



    Jag VET att det är oerhört kontroversiellt att skriva dylika saker på ett forum, det var likadant för 4-7 år sedan när vissa skrev om saker som den stora massan inte kände till.



    Vissa av er, skulle tro nån futtig procent el. promille, har sedan länge tillbaka haft nån kontakt med nån i periferin till nåt av dom få tunga kommersiella underground-teamen, och då menar jag verkligen underground.



    Ett av dom har idag hål på Boxers kort, jag vet att man just nu sitter och testar olika chip att lägga detta hack på, sedan, när hård och mjukvara är klar kommer det att dra igång försäljning, givetvis helt underground, men som alltid kommer vi att få se några tuffa (läs puckade) själar kränga dessa kort från utlandet, typ Thailand, Portugal Etc.



    Vi kanske t.o.m. får se gamla ärkeskurken Alan Reeks kränga dessa kort, vem vet, framtiden får utvisa.



    Ni förstår, på det översta trappsteget inom denna bransch så känner alla alla, så jag skulle inte bli förvånad om det återigen dyker upp en hel del (konstigt nog) "kända" Engelsmän och börjar kränga, men jag tror att det dröjer tills en bit in på -09 innan vi får se NÅGON publik försäljning.



    I.o.f.s. så HOPPAS jag att ALLT denna gång får förbli underground, syns det FÖR mycket så brukar det i förlängningen stoppas, vi har alla sett det igen och igen...



    Nåväl, en trevlig höst på er allihop


    P.S. Är det någon som har lust så tar jag gärna emot "hackinglänkar" via PM, sen min HD (utan backup) kraschade okt-06 så blev jag av med ett tusental ur favoritlistan, ni vet typ stopstop och den sorten som är aktiva idag, det är en del gamla polare jag behöver få tag i. (e stopstop borta?)
    Med vänlig hälsning / Best regards
    Thelist

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av Thelist Visa inlägg
    OJ, här var det lika kul som för 3-4 år sen


    ................


    P.S. Är det någon som har lust så tar jag gärna emot "hackinglänkar" via PM, sen min HD (utan backup) kraschade okt-06 så blev jag av med ett tusental ur favoritlistan, ni vet typ stopstop och den sorten som är aktiva idag, det är en del gamla polare jag behöver få tag i. (e stopstop borta?)
    Stopstop har bytt adress.. http://stopstop.ath.cx/
    Lycka till i sökandet av "gamla polare" :P

  4. #64
    Citat Ursprungligen postat av rask300 Visa inlägg
    Stopstop har bytt adress.. http://stopstop.ath.cx/
    Lycka till i sökandet av "gamla polare" :P
    Tackar som allra ödmjukast!
    Med vänlig hälsning / Best regards
    Thelist

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av Thelist Visa inlägg
    Tackar som allra ödmjukast!
    Hur går det?

Liknande ämnen

  1. CD hackat?
    Av razorx i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 23:31
  2. Conax hackat ?
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 18:31
  3. Conax hackat?
    Av Nicepoz i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 18:25
  4. Hackat NDS?
    Av Polisen i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-15, 15:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss