Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Windows XP

  1. #1

    Windows XP

    Hej.
    Undrar om nån som har tid att förklara skillnaden mellan versionerna OEM och CORP.
    Och vilka crackar/serials som behövs. Blir förvirrad av info på diverse ställen på nätet.
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    CORP = du slipper aktivera
    OEM = följer med färdigbyggda nya datorer, måste aktiveras

    Det du ska ha för enklaste och bästa resultat är en corp version...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Är det bara att ta vilken som helst på div p2p? Alla har ju nästan olika storlekar.
    Zam
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  4. #4
    Du ska ta en som heter CORP eller VL.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    Kanske nån som har en bra direktlänk till nån sida där man kan hitta den?
    zam
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Hej!

    Har en tunn klient med Windows CE. Vill installera Windows XP på den för att en vän sedan skall hjälpa mig att sätta upp den som kortdelningsserver i mitt hem. Finns det några triuck man kan använda sig av för att installera på en dator utan fysisk enhet? Funkar det med en extern CD-spelare? (Helst skulle jag vilja göra installationen från en minnespinne efter att ha kopierat WindowsCDn dit, men det är väl att hoppas på för mycket, eller?)

  7. #7
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger
    Hej!
    @ Schwede30--> Du kan installera en virituell dvdläsare, lägga över en iso-fil på ditt OS därefter installera. Kommer inte på ngn bra mjukvara men goggla och du hittar många freeware. Andra kan säkert kommentera vilken de rekomenderar, själv sitter jag inte vid min bärbara men jag har gjort på detta sätt.

    /strv

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Jag skulle rekommendera linux om du bara ska köra kortserver. Betydligt stabilare och inte speciellt avancerat om man inte är teknikanalfabet. Finns kanonguider och trådar här på forumet till detta.

    Jag installerade ubuntu på min kortserver via usb-sticka. Lägg in installationsfilerna (skivkopia om XP) starta om datorn, stoppa uppstarten med ex F12 (olika på olika datorer) välj att den ska boota från USB.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Tack för svaret. Jag kör LINUX själv sedan fem år, men kan inte kortdelning. Han som skall hjälpa mig kan kortdelning, men inte LINUX.... Det är därför jag hade velat använda WinXP.

Liknande ämnen

  1. Windows 98SE och Windows update
    Av folke i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:21
  2. Windows XP spy
    Av tossun i forum Windows
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 12:36
  3. Windows 98SE eller windows ME
    Av snugge i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 07:53
  4. Windows XP
    Av Sailor i forum Windows
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 20:25
  5. Ny windows EMU
    Av T-bird i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 17:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss