Någon som testat denna mottagare? Eller hört nått om den?
Någon som testat denna mottagare? Eller hört nått om den?
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Verkar vara en kompetent box, du hittar lite manualer + inofficell programvara här
http://www.cheekykid.net/
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Njoo jag vet det... Var nere hos SatPro i veckan å snackade med dom å såg att dom fått in så funderar på om det är nått att testa... Risken att det blir som Relook å floppar totalt är ju stor tyvärr...
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Jag blev nyfiken och köpte en sådan burk. När den är i orginalskick är det en vanlig FTA mottagare, med annan software ( T-birds Link ) blir det software Multicas med Emu för Irdeto; Viaccess;och Nagravision. Verkar stabil men litet slö vid kanalbyten. Sedan har vi CS till fast inprogrammerad Server, som ger tyska Premiere; några franska kanaler på Astra. På Hotbird Cyfra och Nova. Längre har jag inte kommit. Bara synd att man inte kan välja CS-server själv.
Mvh Kalle
Det här läste jag på Satdudez angåeende byte av cs server, under deras reciver avdelning
Dom hänvisar sen till ett annat forum http://www.vnsupport.org/1. first you must upload modified sw1.18 to your box (s or cis) with upgrade bootloader
2. upgrade software to latest version (dont use upgrade booloader)
3. go to menu, installation, factory default and reset box
4. go to menu, options system information, press Info key, enter server address
5. check settings for antena and network
6. after that you dont need to repeat step 1 and 2 when change server, only need to reset to factory default
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Idag går allting bravädret är fint; Ferrari har vunnit och jag får bra länkar. 8)
Tack T-bird
Mvh Kalle