Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur svårt är det att få igång med en 500-t (fria kanalerna)?

  1. #1

    Hur svårt är det att få igång med en 500-t (fria kanalerna)?

    Hur svårt är det att komma igång med en DB 500-t?

    Ska köpa digital bo och funderar på att köpa en dreambox 500-t med tanke på de trevliga fetures som erbjuds.

    Men för att kunna motivera detta inköp måste jag veta hur svårt det är att konfigurera den till att ta emot de fria kanalerna. (kort kommer senare).

    Vad (om något) behövs göras? Finns det en guide för det?

    Tacksam för svar. har tröttnat på att bara ha 2:an och 4:an analogt (får inte ens in 1:an)

  2. #2

    Inte alls svårt

    tanka bara hem t.e.x leatherface imagen och dreamUp programet från filarkivet i detta forum, sen är det bara att åka (du behöver en "noll modem kabel" oxå)

    Dok så kan det bli jobbigt med mottagningen om det är den som gör att du inte ser 1'an i dag.

  3. #3
    den dåliga mottagningen av 1:an beror på att vi inte har en VHF antenn utan bara en UHF.


    Man behöver alltså inte göra en massa inställningar och grejer. Bara flasha och sedan fungerar det klockrent? Alltid?

  4. #4
    Nja. Det är en lite förenklad bild av verkligheten. Men går allt som det ska så stämmer det. Själv hade jag problem med camen som följer med Leatherface (camd3) den uppdaterade inte mitt kort som det skulle så då vart det ju genast lite krångel.
    Men som sagt går allt som det ska så är det så enkelt, plus att forumet finns ju alltid till hands!

  5. #5
    sant att detta verkar vara ett lysande forum .

    nu kommer jag inte att köra med något kort utan bara de fria kanalerna och mitt krav för att köpa en Dreambox är att jag kan se dessa utan några bekymmer.

    Ska i princip bara vara att plugga in och köra? Är det så?

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmm.

    Vill du bara ha de fria kanalerna så behöver du inte göra någonting alls. Bara plugga i med orginal img, och söka in kanalerna.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Digitala marknätet använder bara UHF bandet.
    Därimot kan man bli tvungen att ha en UHF antenn som har band bredden kanal 21-69.
    Du kan gå in på Terracom´s hemmsida och titta vilka frekvenser som gäller där du bor
    Mvh
    Mimmie

    Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    har man problem med uppdatering av kortet kan man ladda ner antingen newcamd eller evocamd/newcs från pluginmenyn och sen starta om boxen
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

  1. Dom fria kanalerna är HELT gratis...
    Av trollhattan i forum Viasat
    Svar: 154
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 10:01
  2. Frysningar på de fria kanalerna pvr600T
    Av fidde_x i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 15:02
  3. De nya fria kanalerna?
    Av mikaelswe i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 23:17
  4. [LÖST] nybörjare som inte får igång kanalerna
    Av larbry i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 16:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss