Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: ska byta dator..backup?

  1. #1

    ska byta dator..backup?

    Någon som vet något bra program för att göra backup på så mycket som möjligt på en gång?

    tackar...

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 062
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    cpio, dump, tar osv.
    Eller varför inte bränna ner allt du vill ha kvar på en CD / DVD, eller kopiera till en USB-sticka (finns 4 GB).

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3

  4. #4
    med Norton Ghost kan du göra en exakt kopia av HD
    sen finns där ett som heter Acronis true image som skall vara bra
    mvh
    t

  5. #5
    Bry dig inte om matkoh han är fast i Linux träsket

    Kolla på http://www.acronis.com/ fungerar både som image och filbackup system

    Edit: Hehe jag var för sent ute :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    ok , jag har valt ut de som behöver sparas och placerat detta in en separat mapp på ca 15gb , och tänkte dra över den till en annan dator i vänta på att min nya ska komma nån som vet nåt bra och snabbt sätt att lösenordsskydda mappen så den inte går att öppna för oberhöriga (dvs resten av familjen :-) ....


    tänkte dra över dom med en rj45 kabel (nätverkskabel) e de ett ok sätt eller tar de för lång tid?

    tackar för er hjälp

  7. #7
    Jag skulle komprimera mappen med valfritt verktyg, samt lösenordsskydda filen (winzip, winrar eller annat verktyg). Då minskar du storleken på filerna samt skyddar dem på samma gång. Det förutsätter ju förståss att du inte ska komma åt filerna med jämna mellanrum (vilket förståss går, men blir lite bökigare).

    Efter det ska det inte var några problem att överföra via ditt nätverk. Har du bara 10Mbit/s så lär det ta ett tag förståss (ett par, tre timmar kanske)

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    nån som vet nåt bra och snabbt sätt att lösenordsskydda mappen så den inte går att öppna för oberhöriga (dvs resten av familjen :-) ....
    med t.ex hide folders xp så kan du lösenordsskydda / "trolla bort" den helt för de som ej har lösenordet
    VU+

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 062
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm

    @T-Bird
    Bry dig inte om matkoh han är fast i Linux träsket Very Happy


    Kanske det är tvärtom, jag har lyckats ta mig ur Bills armar, och de verkar krama hårt om er
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    maktoh:

    Om folk som frågar om nåt program använder Linux kan du nog lugnt räkna med att dom säger det i sin fråga. Gör dom inte det så kom inte dragandes med det hur bra det än är.

    Nästa gång blir det rött kort utan pardon.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

  1. Backup
    Av tomper i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 21:26
  2. backup
    Av lordsgaki i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 21:36
  3. Byta ut startupbilden + backup
    Av imported_kalleanka i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 13:53
  4. Backup DM800
    Av GFSON i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 15:45
  5. Dvd backup
    Av |AMD| i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 12:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss