Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med internetuppkopplingen...

Problem med internetuppkopplingen...

Har problem med att internet (ADSL) slutar att fungera under några minuter, och sedan kommer det tillbaka. Detta felet kom i helgen och innan har det fungerat perfekt i över 1 år. Har inget trådlöst internet utan direkt till nätverkskortet.

Jag undrar om det finns något virus eller trojan som gör att uppkopplingen slutar att fungera. eller har någon tips på vad jag kan prova. Känns som jag har provat allt.....
    Har Dynamisk IP. upplever det som att när jag t.ex går in på aftonbladet så slutar det att fungera.

Har kört Adaware några gånger men inget virusprogram ännu. Ska jag prova att köra ett virus prog oxå?

Har du ringt supporten?
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

skulle skriva ny rubrik men det funkade inte så jag provar snabbsvar istället
    Hur delar man telias adsl mellan 2 burkar
    Zyrxel 600 series modem
    jag får inget ip till routern D-Link 604

Några förslag?

Citat Ursprungligen postat av kpla
    Zyrxel 600 series modem

Några förslag?
    skapa en ny tråd!

Citat Ursprungligen postat av kpla
    Zyrxel 600 series modem

Några förslag?
    Jag tror att du ska starta om modemet utan att ha routern ikopplad sen när det blinkat klart kan du stoppa i routern då får du IP från telia och routern ska vakna till.
    Sen är det bara att koppla i datorerna,
    Du får kolla om routern delar ut IP själv eller om du ska skriva in det, jag har lite blandat i min router och det går bra.
    Znocko
    DreamBox Dm-600S PVR (Satellit)

Har du adsl så ska kabeln från vara på port ett om (alltid )

Ok tack för svaren -nu funkar det

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss