Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Avi till DVD

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger

    Avi till DVD

    Har en del musikvideor i formatet Avi som jag har tänkt lagt in på en CD alt. DVD-skiva så att jag kan kolla på en vanlig DVD spelare. Kan man bränna filerna som dom är eller bör man göra om dom till nått annat format?, isåfall vilket och vilket program är bäst.
    Har även några filer som är Mpg, gäller samma även där?.

  2. #2
    kolla va din dvd spelare klarar för format så löser det sig själv :idea: :arrow:

  3. #3

    Re: Avi till DVD

    Citat Ursprungligen postat av jaka
    Har en del musikvideor i formatet Avi som jag har tänkt lagt in på en CD alt. DVD-skiva så att jag kan kolla på en vanlig DVD spelare. Kan man bränna filerna som dom är eller bör man göra om dom till nått annat format?, isåfall vilket och vilket program är bäst.
    Har även några filer som är Mpg, gäller samma även där?.
    Det finns ett mycket bra men lättanvänd prog som heter : #1 video converter, du kan använda det för att convertera fil till vilka format som helst.
    MvH.
    BRIAN2004

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger
    Det är så här, att jag helst vill ha ett format som går att spela på dom flesta DVD spelare om det är möjligt, utan att tappa allt för mycket i kvalitet. Har nu laddat ner "#1 video converter" som BRIAN2004 tipsade om, men inte hunnit prova det än.

  5. #5
    Det var ett tag sen jag pysslade med detta, men du borde veta on du kan spela avi (div-x) videos på din DVD. Om du inte vet det kan du förmodligen inte göra det.

    Alternativet är att göra om skiten till mpg (SVCD etc.), men det är jobbigt om du har en slö dator. Mpg tar så vitt jag vet alla DVD-spelare.

  6. #6
    Ja jag har aldrig sett någon dvd som inte klarar VCD, däremot så klarar inte en del äldre spelare av SVCD.

    Konverteringsguider finns på http://www.videohelp.com/
    // Herman

    Höjt bensinpris?
    Det stör inte mig, jag tankar alltid bara för 100 kr i-alla-fall!

  7. #7
    Skaffa en DVD-spelare som klarar DivX å bränn in filerna på en skiva.
    Annars får du som sagt konvertera filerna til rätt format.

    El L :lol: kk :lol:

  8. #8
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    vill bränna divx/xvid/avi filer direkt på dvd-skivor och behålla dom formaten för utrymmets skull, men då läser inte dvd spelaren skivan (den säger att skivan är oformaterad), bränner jag på cd är det inga problem, inte heller några problem med dvdr filer

    Går det att bränna ner dessa filer på dvd eller? vad gör jag för fel? använder nero7 smart essentials
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av CharlieX77
    vill bränna divx/xvid/avi filer direkt på dvd-skivor och behålla dom formaten för utrymmets skull, men då läser inte dvd spelaren skivan (den säger att skivan är oformaterad), bränner jag på cd är det inga problem, inte heller några problem med dvdr filer

    Går det att bränna ner dessa filer på dvd eller? vad gör jag för fel? använder nero7 smart essentials
    Det fungerar i varje fall på min spelare. Om du bränner en DVD-image på dina DVD-skivor, fungerar det då? Tänkte om din spelare bara tar vissa typer av DVD-skivor (+- t.ex.)

  10. #10
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Ja image filer inga problem, spelaren är en panasonic dvd recorder som tar både + & - och ja alla format vad jag förstår, har provat både + och - skivor samt rw, men när jag väljer att göra en data dvd, med divx t.e.x. läser panasonic spelaren inte, "unformat" står det i displayen och det enda jag kan göra är att formatera skivan (rw)
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss