Jag har provat med ett några olika IP-nummer, hjälper inte.
Nej, det är inga dyra switchar (Netgear FS105 + GS608) och har testat med båda. Har provat att installera plugins från Internet (från DB) samt pinga, telnet (från Linux och WinXP).....och resultatet är zip, nada, zero. Har flashat om den med samma leatherface (som jag för övrigt kör på den andra och den funkar).
Har provat med Factory Reset (via menyer)....
Nu funderar jag på om jag skall flasha med den senaste originalimagen från http://www.dream-multimedia-tv.de/english/downloads.php och se om denna funkar.
Har ni nåt annat hett tips?
UPDATE: Nu har jag blivit lite klokare....eller inte..
Provade att flytta DB till kontoret (via en annan switch/router) och vips svarade den på ping. Tillbaka med den i sonens sovrum (som har 4 nätverksuttag). Provade alla med en kort stump-kabel, inte ett ljud...hmmm, satte den direkt i en av switcharna i källaren (som den varit kopplad till tidigare)....funkade hur fint som helst. Alltså är problemet kabeln mellan patchpanelen och uttaget i sovrummet. Tyvärr hade jag slut på bättre kabel när denna dragning skulle göras och i brådskan blev det en rulle från Biltema (säg inget &%#¤#¤%).
Det som förbryllar mig är det funkar med WinXP men att Linux inte trivs...
Upplys gärna mig varför det är såhär.
// Jocke - som tycker det är sååå kul att dra en kabel (som tur ganska kort sträcka med få "strul-krökar")