Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 53 av 53

Ämne: Förlorat körkort

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av cosse
    Hör annars med Trafikjuritsten han kan garanterat svara på det //CG
    :shock: Vilken toppensite, väldigt informativ!

Gillar filmen om killen som åkte ikapp med X2000 släpandes efter en motorcykel :lol: Undrar vad en sådan förseelse bör få för straff enligt vissa som påstår att jag borde förlora körkortet för gott för min förseelse? Får man föreslå halshuggning följt av pålning på Sergels torg? :lol:

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Atrix
    Citat Ursprungligen postat av cosse
    Hör annars med Trafikjuritsten han kan garanterat svara på det //CG
    :shock: Vilken toppensite, väldigt informativ!

Gillar filmen om killen som åkte ikapp med X2000 släpandes efter en motorcykel :lol: Undrar vad en sådan förseelse bör få för straff enligt vissa som påstår att jag borde förlora körkortet för gott för min förseelse? Får man föreslå halshuggning följt av pålning på Sergels torg? :lol:
    Absolut! Sedan gillar jag också de som kvaddat bilen, springer omkring blodig på platsen, erkännt rattfylla och har uppmätt 1,86 promille samt går fri för att det inte går att bevisa att de var han som körde bilen.
    Känns tryggt med såna rutinerade bilförare på vägen!

Citat Ursprungligen postat av eviln
    Absolut! Sedan gillar jag också de som kvaddat bilen, springer omkring blodig på platsen, erkännt rattfylla och har uppmätt 1,86 promille samt går fri för att det inte går att bevisa att de var han som körde bilen.
    Känns tryggt med såna rutinerade bilförare på vägen!
    Jo, sådant kan man ju tycka vad man vill om - men där har du även Sveriges rättssystem i ett nötskal - fullständig avsaknad av logik.

Eller vad sägs om följande; En gammal skolkamrat som valt sin egen väg i samhället, stjäl bilar, kör påverkad osv, hade lyckats samla på sig en handfull olovliga körningar. Jag själv blev stoppad i en ren rutinkontroll, 2veckor efter att jag fått tillbaka kortet efter en fortkörning. Då jag inte hade hunnit skicka in foto till det nya körkortet, men betalat avgiften (man har 14mån på sig) åker jag på en GROV olovlig körning och får 15.000 i dagsböter. Till slut inser åklagaren ironin i det hela och avskriver det.

För så är det, har du aldrig haft ett körkort, kan du aldrig få en GROV olovlig med en gång. Har du däremot haft körkort en gång så går det bra att tilldela dig en grov direkt. Logiskt? Mmm... säkert i någons ögon.

Men det gäller ju inte bara trafikbrotten, exemplen är ju många. Som att springa och våldta småtjejer och erhålla fantasisummor vid frianden som motiveras med "lillflickan var minsann full och får skylla sig själv samt att våldtäkten inte varade länge nog..." Hm...

Eller varför inte erhålla 14års fängelse för distribution av ecstasy, som har en potentiell risk att skada folk. Bra - där har vi visat vår omsorg om medborgarna. Men om man går genvägen, skiter i att sälja drogen utan tar fram ett baseballträ och klubbar dig till döds direkt - ja då vart det inte lika farligt. Har han dessutom en kompanjon så man kan skylla på varandra kan de se fram emot några månaders semester på en anstalt. Om ens det. .

Like it or not - that's the way it works. I vårt samhälle i alla fall.

//CG

Liknande ämnen

1. reconnect till förlorat internet
    Av johndoe i forum Linux
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 06:30
  2. EU Körkort
    Av viper550 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 18:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss