Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 53

Ämne: Förlorat körkort

  1. #1

    Förlorat körkort

    Ja, du läste rätt... :evil:

    Jag har förlorat körkortet. 58 på 30-väg... ops:

    Min fråga är enkel: Hur ska jag minimera straffet? Jag har fått 2 månader, men jag går ihjäl på det... Tanten kör fruktansvärt illa...

    Väldigt tacksam för svar!

  2. #2
    två månader är väl inte så farligt. Vi går dessutom mot vår nu så fram med biken om du nu inte vill åka med kärringen. :wink:

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    två månader är väl inte så farligt. Vi går dessutom mot vår nu så fram med biken om du nu inte vill åka med kärringen. :wink:
    Nja, det finns komplicerande faktorer. Det tar mig 2 timmar att åka kommunalt till jobbet, 7 timmar med cykel och (med galen hastighet) 45 minuter med bil...

    Edit: Sträckan är Eskilstuna-Västerås...

  4. #4
    Var glad du Jag fick ett år för att ha kört ikapp polisen i fyllan!

    Det finns nog någon bok om hur man undgår det hela! Var det två poliser när de stoppade dig? Vad är bevisningen du har?

    Har du skrivit på deras papper? I så fall är det kört! Då har du erkänt! Då är det bara att ta straffet!

    Regel nr1 SKRIV ALDRIG på nåt från POLISEN!

    MVH jeja2000

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av jeja2000
    Var glad du Jag fick ett år för att ha kört ikapp polisen i fyllan!

    Det finns nog någon bok om hur man undgår det hela! Var det två poliser när de stoppade dig? Vad är bevisningen du har?

    Har du skrivit på deras papper? I så fall är det kört! Då har du erkänt! Då är det bara att ta straffet!

    Regel nr1 SKRIV ALDRIG på nåt från POLISEN!

    MVH jeja2000
    Det har jag gjort efter pistolhot... Eller iaf nästan. De gastade om åklagare och domstol fram o tillbaka...

  6. #6
    Klantarsel....

    Ta straffet och försök inte smita undan. Fan du måtte inte vara riktigt frisk som kör 58 på en 30 väg Idiot!
    //hinken
    Dm500C, DM600C utan hdd än så länge

    Assumption is the mother of all fuckups.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av hinken
    Klantarsel....

    Ta straffet och försök inte smita undan. Fan du måtte inte vara riktigt frisk som kör 58 på en 30 väg Idiot!
    Vafan.. vem har inte varit lite tung på foten ibland... Även på 30-vägar. Det är ingen ursäkt, men det är så lätt hänt. Du är säkert en sån där som bildar kö på motorvägarna och som gör trafikanterna tokiga.

  8. #8
    Gäst
    Överklaga beslutet med motiveringen att du måste ha körkortet för att kunna ta dig till ditt jobb.

  9. #9
    Det är svårt. Jag fick min arbetsgivare att skriva intyg om att dom inte hade jobb till mig om jag inte hade körkort. Det spelade stor roll - not.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det är ju så här att 30-streckorna finns av någon anledning, dvs. BARN i närheten. Så jag tycker att straffet var lindrigt.

    Det finns absolut inget försvar för att köra för fort på 30-sträckor ! Om du kör för fort på 70,90 eller 110 sträckor så spelar det liten roll, men 30-sträckor !

    Så bit ihop, och var glad att det inte blev längre tid.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. reconnect till förlorat internet
    Av johndoe i forum Linux
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 06:30
  2. EU Körkort
    Av viper550 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 18:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss