Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 53

Ämne: Förlorat körkort

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Citat Ursprungligen postat av hinken
    Klantarsel....

    Ta straffet och försök inte smita undan. Fan du måtte inte vara riktigt frisk som kör 58 på en 30 väg Idiot!
    Vafan.. vem har inte varit lite tung på foten ibland... Även på 30-vägar. Det är ingen ursäkt, men det är så lätt hänt. Du är säkert en sån där som bildar kö på motorvägarna och som gör trafikanterna tokiga.
    Det säger du tills det kommer någon dårjävel och det är din unge som blir påkörd.

  2. #12
    Märk datumen idag.......skriv det gärna imorrn eller så.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #13
    Här i stockholm har det blivit 30sträckor överallt. Förut respekterade man dom för då var det vid skolor och dagis. Men nu när ALLA gator i tättbebygt område är det så är det lätt att vara tung på foten.

    Jag körde för fort på 70väg, polisen klocka 109.5. Men klara mig med böter, va rätt nöjd så skrev på direkt

    Men när det kommer till 30sträcka så är dom hårda.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av hinken
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Citat Ursprungligen postat av hinken
    Klantarsel....

    Ta straffet och försök inte smita undan. Fan du måtte inte vara riktigt frisk som kör 58 på en 30 väg Idiot!
    Vafan.. vem har inte varit lite tung på foten ibland... Även på 30-vägar. Det är ingen ursäkt, men det är så lätt hänt. Du är säkert en sån där som bildar kö på motorvägarna och som gör trafikanterna tokiga.
    Det säger du tills det kommer någon dårjävel och det är din unge som blir påkörd.
    Hinken, DU är en idiot. Du har ingen aning om vilka omständigheter som rådde. 30-sträckan är på en genomfartsled. Längre fram på vägen där jag blev haffad finns en busshållplats där jag aldrig kör för fort. Dock är övriga sträckan väldigt säker med få "dolda" hinder. Jag utgjorde ingen risk för barn som kunde finnas i närheten. Så för underläppen över huvet och svälj för i helvete... :evil:

  5. #15
    Hehe du får tycka vad du vill.

    Men att sitta och gnälla över att bli av med sitt körkort när man gjort en medvetet brott är patetiskt.

    Var glad istället att det inte blev längre än 2mån ditt ärkenöt.
    //hinken
    Dm500C, DM600C utan hdd än så länge

    Assumption is the mother of all fuckups.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av hinken
    Hehe du får tycka vad du vill.

    Men att sitta och gnälla över att bli av med sitt körkort när man gjort en medvetet brott är patetiskt.

    Var glad istället att det inte blev längre än 2mån ditt ärkenöt.
    Ojdå spyhinken, gnälla och gnälla... Jag bad om råd över hur jag skulle formulera mig för att få straffet sänkt. Vem är du att säga vad som är ett rimligt straff? Om det är nån som är gnällkärring så är det du. Kan sätta en bra slant på att du ägnar fritiden åt att agera hobbypolis i trafiken. :smile:

    Som jag skrev, ideer om hur jag ska överklaga mottages tacksamt.

  7. #17
    Nej jag är inte hobbypolis i trafiken. Så där har du fel. Har däremot en kompis vars unge vart överkörd på en 30sträcka utanför skolan av en idiot i en bil. Det är därför jag reagerar som jag gör.

    Dock tror jag att du har liten chans att få straffet sänkt då de är speciellt hårda på överträdelser på 30 sträckor. Vilket jag tycker är helt riktigt.
    //hinken
    Dm500C, DM600C utan hdd än så länge

    Assumption is the mother of all fuckups.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av hinken
    Nej jag är inte hobbypolis i trafiken. Så där har du fel. Har däremot en kompis vars unge vart överkörd på en 30sträcka utanför skolan av en idiot i en bil. Det är därför jag reagerar som jag gör.

    Dock tror jag att du har liten chans att få straffet sänkt då de är speciellt hårda på överträdelser på 30 sträckor. Vilket jag tycker är helt riktigt.
    Okej, jag förstår vreden. Men döm inte folk till livstid för det. Om du suttit i bilen hade du förmodligen inte dömt mig till giljotinen...

  9. #19
    Du får väl hitta förmildrande omständigheter! Du behöver körkortet för att undvika fogden! Alltså inte kunna jobba!

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av jeja2000
    Du får väl hitta förmildrande omständigheter! Du behöver körkortet för att undvika fogden! Alltså inte kunna jobba!
    Rimligtvis borde detta vara svårt för konstaplarna att kolla upp om det stämmer oxå? Men de kanske begär att man ska bevisa det?

Liknande ämnen

  1. reconnect till förlorat internet
    Av johndoe i forum Linux
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 06:30
  2. EU Körkort
    Av viper550 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 18:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss