Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ny Conax CamEmu med EMM stöd

  1. #1

    Ny Conax CamEmu med EMM stöd

    Lite info bara...
    CnxCam fungerar inte bra för mig, vissa kanaler fryser till när DCW hämtas från mitt CD kort.
    Så jag saken i egna händer och gjorde mig en MDAPI plugin baserad på Vlinders CAPI-sample. Nu är den "klar"... Med det fantasifulla namnet NccE (NewConaxCamEmu)
    Är det någon som har lust att hjälpa mig testa den så finns den i filarkivet på detta forum.

    /Tibrisch

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Vad är det du vill ha testad? Vid första påseendet verkar den OK.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Så den fungerar bra? Jag har haft problem att få den kompatibel med Conax över DVB-C&T jag antar att det beror på annan CAS version eller nåt.... Visst använder tex ComHem Conax? Jag kan bara testa DVB-S här hemma.

    Har du nån konstruktiv kritik som kan göra NccE bättre? Vill man se när kortet har fått ett nytt EMM i ett fönster kanske? (det syns bara i .log filen som det är nu)

    Går det snabbt att byta kanal? Tiden det tar för pluginen att leverera DCW till CSA är för mig ca 1,219s... märker du någon skillnad i tiden det tar att byta kanal jämfört med CnxCam?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Jag får nog lämna litet bättre info om mina grejor. Skystar2 , ProgDVB 4.56.2 , MP3,5 i Phoenixläge , kort cas3 med localabo . Kanalbyten är normal snabb tycker jag , kanske en aning snabbare än CnxCam . Positivt är att den går att köra samtidig med S2emu , CnxCam trivs inte ihop med S2emu. En sak som du kan titta på , när kortet avlägsnäs och sätts tillbaka måste ProgDVB startas om för att få bild igen. Men man kan väl hålla fingrarna i styr. Att se EMM tycker jag är inte angelägen om man däremot kunde se om kortet har uppdaterats vore bra, men är jo inte viktig för funktionen i sig .

    Mvh Kalle

  5. #5
    Hej Kalle!
    Kul att det fungerar. Nu har jag uppdaterat NccE i filarkivet med en ny version. EMM2Card visar tiden då ett EMM blev skickat till kortet.

    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    kort cas3 med localabo .
    Hmm... om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte vad localabo är för något, jag kanske är lite efter eller nåt men skulle du kunna förklara? (Google har inte många träffar )
    Jag antar att det inte är CD du menar eftersom de kör men CAS 5&7 vad jag förstår.

    Citat Ursprungligen postat av Kalle_P
    när kortet avlägsnäs och sätts tillbaka måste ProgDVB startas om för att få bild igen.
    Ok, skumt... men jag tror att jag har fixat problemet nu. (Det funkar för mig med ProgDVB)

    Tack för din hjälp! Hoppas att den funkar bättre nu...
    /Tibrisch

Liknande ämnen

  1. Vilka USB DVB:er har bda stöd?
    Av maeron i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 14:30
  2. IMG med stöd för twin tuner?
    Av pawas i forum DGStation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:21
  3. Seasoninterface med bluetooth stöd? :P
    Av Hermansson i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 10:56
  4. Läs detta och stöd personen
    Av _age_ i forum Övrigt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 19:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss