Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nätverksnummer Canal digital Kabel-tv

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Nätverksnummer Canal digital Kabel-tv

Har en liten fråga....jag har Canal digitals digital-tv genom kabel-tv.
    Nu har jag en annan box än Canal digitals egen som jag vill prova med. Problemet är att boxen vill ha ett nätverks ID eller nätverksnummer. Någon som vet vad man ska skriva in? Kan tillägga att jag är ansluten till Canal digitals nät i Ängelholm. Har frågat Canal digital och de kunde/ville inte svara.
    Tack på förhand!

Har aldrig behövt ange nått nätverksid för att söka in kanalerna, det är visserligen inte CDs eget kabelnät men tror inte att dom använder det.

Vad är det för box du testar med?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Det är en Samsung DCB-9401Z . Den de kallar för Kabel-tv box godkänd av bland annat Com hem. Använde den i Com Hems nät innan jag flyttade och fick Canal Digitals nät istället. Jag tror inte att den är låst till Com Hems nät, för man kan ändra inställningarna hur man vill. När jag testade så fick jag in Canal + och Big Brother-kanalen på 354 MHZ eller 354000 Khz....i C-digital nätet. Frågan är bara var de andra kanalerna är på för frekvens.

Jag använder en gammal maximun och där måste jag söka fler än en gång för att hitta alla kanaler, den hittar bara en frekvens i taget och C+ och BB ligger på samma så testa att söka igen.
    På orginaboxen kommer allt på en gång.

Vilket utbud har du på orginal boxen, är det CDs hela?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Ja, det är Canal digitals hela utbud...utom Canal+ kanalerna. Har hittat Canal + och BB på frekvens 354 Mhz eller 354000 KHZ....har gjort flera sökningar på denna frekvens men den hittar bara de 9 kanalerna.Boxen verkar inte kunna söka igenom hela frekvensbandet automatiskt utan jag måste skriva in vilka frekvenser den ska använda. Så frågan är var SVT och TV4, Discovery mfl gömmer sig. Vad har du för frekvenser hos dig?

det är säkert sydanten

Citat Ursprungligen postat av Ballong
    Ja, det är Canal digitals hela utbud...utom Canal+ kanalerna. Har hittat Canal + och BB på frekvens 354 Mhz eller 354000 KHZ....har gjort flera sökningar på denna frekvens men den hittar bara de 9 kanalerna.Boxen verkar inte kunna söka igenom hela frekvensbandet automatiskt utan jag måste skriva in vilka frekvenser den ska använda. Så frågan är var SVT och TV4, Discovery mfl gömmer sig. Vad har du för frekvenser hos dig?
    Alla nät har olika frekvenser, särskilt i ett privat nät som det jag tillhör, så det är inget du har nytta av.

Av Cds utbud finns endast C+ och säsongskortet

filmkanalerna = frek:474 symboltal:7146 qam: 64
    biljett = frek: 483 symboltal: 6950 qam: 64

OK...jag är kopplad mot Thalamus nät i Ängelholm. Ringde dit idag och frågade, men icke...de får inte lämna ut frekvenserna för sin chef för de vill inte att folk ska köpa sina egna boxar utan bara använda skit-boxen som Canal digital lämnar ut.

Känner du någon som har en FireDTV-C? Om så låt den scanna igenom frekvenserna så får du upp allt.

För att hjälpa till lite mer på vägen så finns några frekvenser för Ängelholm sist i denna artikel.
    http://bildirutan.se/index.php?optio...=230&Itemid=45

Liknande ämnen

1. Canal digital kabel.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 00:51
  2. Canal Digital Kabel-TV
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 17:30
  3. Canal Digital Kabel-TV
    Av grendel i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-05-23, 20:59
  4. [LÖST] Canal digital kabel tv
    Av metalsebbe i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss