Citat Ursprungligen postat av TheVaran
Enligt en intervju med Com hems VD från förra året så skulle det komma en hårddiskbox med dubbla tuners under början av året. Någon sådan har mycket riktigt inte dykt upp än...
Jo, har också hört det ryktet, låter ju riktigt bra, hoppas dom hinner få några innan jag lägger min beställning då. Apropå comhem och att vara seg. Är någon som har koll på hur det ser ut med comhem och deras leveranstider? Enligt adress-sökningen på comhem.se är vi inkopplade, men vi fick inte dom nya kanalerna att funka. Så pratade vi med en granne, och hon hade inte heller fått det att funka, och hon hade tydligen pratat med hyresvärden. Och det visade sig att vi inte var helt inkopplade ännu, att det var endel tekniska prylar att lösa.

Dels skulle comhem installera ytterligare ett uttag i varje lägenhet, i mitt rum finns det redan en, och dels skulle dom göra några ändringar med dom uttag som redan fanns eller något sånt, jag fattade inte riktigt. Vad är det för ändringar isåfall? Jag har ju redan 3 hål i uttaget? Eller är det något annat som måste göras? Men iallafall så hade det dragit ut på tiden, dom skulle ha levererat den redan i början av april.

Jag vet att det var samma strul när vi skulle få comhem som bredbandstjänst, när jag bodde hemma hos mor förut, då tog det säkert ett halvår innan tjänsten var igång. Är dom fortfarande såhär sega? Vad är det som är problemet? Lathet? Överbokade? Tekniska kompliktioner?

Jag funderade på att maila iallafall, höra mig för med kundtjästen, om dom kan ge något svar.