Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Radiotjänst TV-pejling

Jo, men en del snubbar kommer bara in och kollar om man har en tv eller inte. Han kan ju inte se om det sitter ett tvkort i min dator eller inte.

Kändes bara så onödigt det där med tv-avgiften då jag inte ens kommer att se på nån tv eftersom jag inte har råd med kabel-tn eller något annat

Dom har ingen rätt att komma in till din lägenhet, så du behöver inte släppa in dom, inte ens öppna dörren. Om du gör det så ta på dig ett par solglasögon och skaffa en blindkäpp till nästa gång dom plingar på. Då lär du förhoppningsvis inte få mer besök av dom. :wink:

Borde räcka med de där solglasögonen hehe

Nope, straffet för att inte betala licensen är inte tillräckligt för en husrannsakan (se Rättegångsbalken). I princip går det bra att be dem fara åt helvete.

Pejlingsutrustningen ger helt tokiga utslag. Idag finns det så mycket källor som sänder elektromagnetiska signaler att en pejling är närmast omöjlig. Desstom finns det ju lite andra frågor man kan ställa sig.
    Hur ska de pejla dig om du bor i en radhuslänga eller ett flerfamiljshus?
    Hur ska de pejla dig om du har kabel-TV?
    Hur vet de att det inte är grannens signal de tar in? Min lägenhet är t ex formad som ett L i gaveln på ett höghus. Står de där fjantarna med sin antenn utanför dörren får de garanterat in grannens TV (om de nu skulle kunna pejla in den) och inte min.
    Hur skulle deras Yagiantenn en klara att förstärka signalen från oscillatorn i min TV genom betongväggar så pass att de kan pejla mig? Nonsens!
    Nej, släpp inte in eller öppna dörren och säg att "vi inget ska ha" :-)

Liknande ämnen

1. Radiotjänst
    Av JeppeBerg i forum Com Hem
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 10:38
  2. [LÖST] TV-PEJLING.Ere FAKE eller....????
    Av kalle.p i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 18:16
  3. Radiotjänst (super korkade ...)
    Av MRLINDELL i forum TV
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-12-01, 12:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss