"svenska folket har själv röstat in oss i det eländet så vi får skylla oss själva..."
Jo, det är därför det ser ut som det gör idag, med hög arbetslöshet, obefintlig sjukvård och poliser som inte syns. Sossarna har misslyckats kapitalt.
S-sidan har vunnit valet 17 gånger sedan 1940. Borgarna 3.De senaste sju valen har sossarna vunnit alla utom ett. Och ändå skyller s-folket dagens situation på den enda gågen då dom inte satt vid makten. Märkligt.
Märkligt är också hur S-sidan lovar förbättringar på massa områden om dom vinner valet. Varför har inget gjorts tidigare? Det är ju inte så att dom har saknat tillfällen..nej, istället har man satt sig i den sits sverige sitter i idag.
Vad jag inte fattar är hur man kan tillåta partier med några få procents röster få avgöra i så många frågor. Det är ju bara en massa kompromissande som förstör alla beslut.
Därmed säger jag inte att det blir mindre kompromissande hur man än gör...nä, innerst inne vill jag nog ha ett annat system, så man får ett parti som styr istället för tama kompromisser. Men det lär ju aldrig hända, såvida det inte blir diktatur eller något sånt
Skulle svenska folket ge borgarna en chans att förbättra läget gäller att man måste hålla en enad fasad. Med tanke på hur illa det gick (att regeringarna splittrades) två av dom gångerna dom var vid makten tidigare så går det inte att tycka så olika i centrala frågor.Nää, helst skulle jag nog se att man slog ihop de borgerliga partierna till ett.