Sidan 20 av 27 FörstaFörsta ... 101819202122 ... SistaSista
Resultat 191 till 200 av 270

Ämne: Om borgarna vinner

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    jag betalar gärna den skatten vi har idag... tycker den ska vara kvar den ska inte sänkas för jag vet vad det leder till... och vinner man på lotto osv så har man råd att betala skatt... visst jag tar gärna ett lågavlönat jobb sålänge jag klarar mig på det... jobb som ger 6-7000 i månaden klarar sig inte många på och det är såna som många kommer hamna på med en moderat regering... visst jag kanske har sagt hur bedrövilgt det kommer bli och det är ju ren fakta.. dom svagaste i samhället kommer drabbas... men det är lika patetiskt att sitta och säga hur dåligt det är i sverige idag för det är det inte... och jobben blir mer och mer just nu med så man ska inte klaga...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Ja tar bort mitt inlägg orkar inte diskutera med borgare

Leatherface skrev
    jag betalar gärna den skatten vi har idag... tycker den ska vara kvar den ska inte sänkas för jag vet vad det leder till... och vinner man på lotto osv så har man råd att betala skatt... visst jag tar gärna ett lågavlönat jobb sålänge jag klarar mig på det... jobb som ger 6-7000 i månaden klarar sig inte många på och det är såna som många kommer hamna på med en moderat regering... visst jag kanske har sagt hur bedrövilgt det kommer bli och det är ju ren fakta.. dom svagaste i samhället kommer drabbas... men det är lika patetiskt att sitta och säga hur dåligt det är i sverige idag för det är det inte... och jobben blir mer och mer just nu med så man ska inte klaga...

Klart som fan att du tycker att det är bra och att inget ska förändras,du är ju en parasit som lever på andra.
    Vad är det för skatt som du gärna betalar?
    Du har ju inte jobbat ihop några pengar,men du vill att andra ska betala så du och dina vänsterpolare kan fortsätta och ha det bra.
    Mvh
    Mimmie

Den som ställer enkla frågor,vill nog ha enkla svar.

Vill bara säga att om man är en "parasit" och bara lever på bidrag. Lycka till med pensionen...

Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Citat Ursprungligen postat av altair4
    Vill bara säga att om man är en "parasit" och bara lever på bidrag. Lycka till med pensionen...
    Ja det är verkligen intressant !
    Undrar hur många människor det finns som inte vet att bidragen inte är pensionsgrundande.
    Visste dom det så skulle dom snart inse att när det är dax för pension så kommer dom att få leva på minder än idag....
    Sen kan man ju undra över om man inte är lite borta på nått vis om man inte kan inse tex. Bonden producerar mat, om han i princip inte får betalt för sina varor varför ska han då sälja....
    Han lär ju iaf ha mat på bordet så han klarar sig. det skulle i sin tur innebära att den som säljer maten blir utan jobb = färre anställningar, och lika innom massor av områden.
    Vad jag menar varför vara arbetsgivare och ha anställda när det inte lönar sig?
    Visst finns det massor av företagare( och politiker samt andra som tjänar åt he*te för mycket -ingen männinska kan vara värd att tjäna lika mycket på ett år som andra tjänar på en livstid-)
    Inse Leatherface att du klarar dej inte utan arbetsgivare! Varför tror du att alla arbetsgivare är rika människer? Försök att se verkligheten !
    Finns inte arbetsgivare var ska då samhället få in skatter från till alla parasiter?
    Tror du att allt blir bra om staten äger allt å det bara finns statliga jobb? Kan du säga ett enda land där sånt fungerar och att där genomsnittsmänniskan har det bättre än va vi har i det här landet.Finns det? Varför då inte flytta då dit så du kan känna dej riktigt hemma.
    Du vill jobba skriver du men du vill inte ge dej själv möjligheter till ett jobb... dvs. du vill absolut inte studera.
    Om du har kronofogden efter dej så betyder det att du antingen lever för dagen och inte är intresserad i att planera för morgondagen. Det finns regler som dina goda vänner satt upp (och som ska följas) kan man inte det så får man ta sitt "straff"
    Som jag skrev tidigare vi väljer ett parti vid valen om det partiet inte har majoritet så kan du inte heller måla ut det som ensam ansvarig för alla beslut !
    Skulle aldrig falla mej in att påstå att allt "skit" som bestämmts senaste mandatperioden enbart är komunisternas fel ! Inte heller alt bra som kommit (för det finns faktisk bra saker som beslutats också de senaste åren)
    Jag vill iaf påstå att jag inte tillhör dom "hjärntvättade" som kan se att det enbart finns ett parti som har allt bra... Men den dag som det kommer ett parti som har som måtto "sunt förnuft" skulle det ligga bra till hos mej.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mimmie
    Klart som fan att du tycker att det är bra och att inget ska förändras,du är ju en parasit som lever på andra.
    Du har ju inte jobbat ihop några pengar,men du vill att andra ska betala så du och dina vänsterpolare kan fortsätta och ha det bra.
    jag skulle tycka samma oavsett om jag hade jobb och tjänade 20000 i månaden eller som det är just nu... och jag har visst jobbat tidigare säkert längre än vad många har gjort här men nu har jag inte haft nåt på längre... men det har inte med mig att göra... pensionärer,barnfamiljer och sjuka ska ha sina pengar kvar... tryggheten om du blir av med jobbet ska finnas kvar det kan mycke väl hända er också... nån sa lycka till med pensionen... vilken pension? moderaterna vill ju ta pensionärernas pengar... även vanliga låginkomttagare kommer få det sämre eftersom det kommer bli en massa extrautgifter... men ni är väl för dåliga för att kunna räkna ihop det själv... det är bara dom rika som kommer tjäna på deras politik ta och räkna ut själv innan ni öppnar käften och säger att moderaterna är så bra... jag har varit med längre än många av er så ta och häng med i tidningar,nyheter och debatter så ni fattar vad det handlar om... sen så vill ju moderaterna sälja ut alla statliga företag och det är ju idiotiskt med... bla SBAB vill dom sälja och det kommer leda till dyrare bolån... förresten så har det ju svängt så vänstern har majoritet igen i mätningarna så folk har börjat se vad dom vill göra... och vill bara tillägga att om du tror jag har det så bra så tänk om för det har jag absolut inte... men jag har iaf tak över huvuet och det är inte alla som har det... samma med många jag känner som är i liknande situation som inte heller och faktiskt många av dom som kommer drabbas ännu värre än vad jag kommer drabbas... men att bry sig om nån annan kan ju inte moderater... och varför ska vi fara och vara med i george bush terror överallt? det vill ju moderaterna med...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    Citat Ursprungligen postat av mimmie
    jag skulle tycka samma oavsett om jag hade jobb och tjänade 20000 i månaden eller som det är just nu... och jag har visst jobbat tidigare säkert längre än vad många har gjort här men nu har jag inte haft nåt på längre... men det har inte med mig att göra... pensionärer,barnfamiljer och sjuka ska ha sina pengar kvar... tryggheten om du blir av med jobbet ska finnas kvar det kan mycke väl hända er också... nån sa lycka till med pensionen... vilken pension? moderaterna vill ju ta pensionärernas pengar... även vanliga låginkomttagare kommer få det sämre eftersom det kommer bli en massa extrautgifter... men ni är väl för dåliga för att kunna räkna ihop det själv... det är bara dom rika som kommer tjäna på deras politik ta och räkna ut själv innan ni öppnar käften och säger att moderaterna är så bra... jag har varit med längre än många av er så ta och häng med i tidningar,nyheter och debatter så ni fattar vad det handlar om... sen så vill ju moderaterna sälja ut alla statliga företag och det är ju idiotiskt med... bla SBAB vill dom sälja och det kommer leda till dyrare bolån... förresten så har det ju svängt så vänstern har majoritet igen i mätningarna så folk har börjat se vad dom vill göra... och vill bara tillägga att om du tror jag har det så bra så tänk om för det har jag absolut inte... men jag har iaf tak över huvuet och det är inte alla som har det... samma med många jag känner som är i liknande situation som inte heller och faktiskt många av dom som kommer drabbas ännu värre än vad jag kommer drabbas... men att bry sig om nån annan kan ju inte moderater... och varför ska vi fara och vara med i george bush terror överallt? det vill ju moderaterna med...
    Tänk va du slänger ur dej.... (ursäkta att jag låter för**ad men)
    Vem har skrivit att moderaterna är så bra ? Jag hittar bara dom som har bemötit dina påståenden om att det inte finns nått alternativ till kommunism!
    Stor vacker å äldst låter det ofta som, men jag undrar jag.... själv har jag 15 månader kvar till pension ! så förmodligen är jag betydligt stärre erfarenhet av vad som varit tidigare än dej.För på mej så låter det som om du skulle vara betydligt yngre.... men vem vet även jag kan ha fel! Kan du ?

Att vara ung och komunist är att ha hjärta/ Att vara gammal och komunist är att vara utan hjärna.

Citat Ursprungligen postat av SM6WGQ-6
    Att vara ung och komunist är att ha hjärta/ Att vara gammal och komunist är att vara utan hjärna.
    Bra sammanfattning, man känner igen sig. :?

Man inser med tiden att planhushållning inte fungerar, fast utsugen blir man. :roll:

Från det ena till det andra, använder ni lädermannens img för dreambox?
    CS är största hotet mot dreambox.
    "FreeTV" finns inte, det är alltid någon som betalar.
    Kryptering = NDS, Conax...
    Kodning = MPEG2, MPEG4...

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av swozze
    Från det ena till det andra, använder ni lädermannens img för dreambox?
    Nix, det vore att stödja kommunism.

Liknande ämnen

1. "Tvbolagen vinner"
    Av wildone i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 15:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss