Citat Ursprungligen postat av electrified
Leatherface sluta fjanta dig, det finns många som gillar gnome bättre än kde och bara för att du inte gör det betyder inte det att alla är dumma, om det är nån som är det så är det du.

Gnome går att göra jäkligt snyggt, kde också. Det bästa med Linux (Eller GNU/Linux som är bättre) är just alla val. Själv tycker jag bäst om kde men känner andra som tycker bättre om gnome. Om du inte vet det är så är det fönsterhanterare. Alltså lite olika GUI och så. Jag skulle rekomendera Ubuntu eller Kubuntu om du vet att du vill ha kde. Sen kan du enkelt ladda hem gnome, kde, fluxbox och allt vad som finns enkelt och välja det du gillar bäst. Ubuntu har en jäkla bra community också.
var sa jag att man är dum om man kör gnome? och han ville ha enkel dist som är likt windows och då säger jag fortfarande mandriva eller suse för det är väldigt enkelt för nybörjare... sen då man kan lite mer så rekomenderar jag slackware,debian,gentoo osv om man orkar sitta och kompilera i flera dagar... jag kör fortfarande samma och lägger ner tid på annat istället... undantaget är kernels och sånt det brukar jag alltid kompilera om själv...

här finns nysläppta suse 10.1 att ladda hem och gillar man nu gnome bättre så finns faktiskt gnome där med... funderar på själv ta och installera nya suse nån dag...

http://download.opensuse.org/index.html