Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Flimrande bild på TV3 i Grundutbudet.

Flimrande bild på TV3 i Grundutbudet.

Någon mer som har flimmrande bild på TV3, TV6, MTV, TV Uppsala(analoga grundutbudet i Uppsala). Värst är det på TV3. Har anmält det till comhem för flera veckor sen men jag vet inte om de bryr sig om sitt grundutbud längre, verkar inte så. Tycker grundutbudets bildkvalitet sjunker för varje vecka. comhem brukar säga att vill man ha bättre bild och stereoljud så får man fixa deras digital-tv. Men idag så sänds ju inte alla grundutbudskanaler där, dessutom får man betala dubbelt 149 kr/mån för grundutbudet plus 159 kr/mån för Medium, eller 299 kr/mån för Large. (Grundutbudsavgiften är oftast "gömd" i hyran om man bor i lägenhet, den kan även variera beroende på hur avtalet ser ut med comhem).

..dessutom sänds inte TV3/TV6/Kanal 5 digitalt. De vill bara tjäna pengar på dig.

Citat Ursprungligen postat av legendshine
    ..dessutom sänds inte TV3/TV6/Kanal 5 digitalt. De vill bara tjäna pengar på dig.
    Säg de kanaler som inte vill tjäna pengar. Och säg inte SVT för de har mest pengar av samtliga i Sverige att göra tv för.

Jo jag har också problem på vissa kanaler. Sitter strax utanför uppsala så det är säkert från samma station.
    Speciellt har jag problem med ljudet på TV3 som är rejält distat och bilden flimrar till och från.
    TV6 är jag däremot positivt överaskad av kvaliten på.

Ja, det är störningar i hela Uppsala, när det gäller grundutbudet. Har sagt till comhem, får väl se om de lyckas fixa problemen...

Men jag fick svar nyss att jag skulle prova och ställa in kanalerna på nytt på TV'n. Det är inte lätt att klaga på comhem, de säger alltid att det är fel på ens egna kablar, tv, etc. Fast jag skrev klart och tydligt att jag kollat med flera andra personer som också har comhem. Ibland undrar jag om de verkligen läser mailet de får när man skickar till kundservice hos comhem...eller bara har något autosvar. Iaf så har comhem blivit sämre de senaste åren både när det gäller kundservice och själva kvaliteten på grundutbudet.

Taskig bild

Japp samma sak här,flimmer på i första hand tv3.Fan vad jag saknar mitt P-Kort!(Bor i luthagen uppsala)

Har meddelat comhem att det inte blir någon skillnad hur jag än bråkar med tv'n. Får väl se vad man får för svar den här gången...är det så svårt och skicka ut en tekniker. Fast comhem har väl inga egna tekniker längre så det är nog därför de helst vill slippa, det kostar ju för dom då, om de inte kan skylla på kunden förstås för då får den betala felsökningen.

Jaha nu vill de att jag ska byta ut mina antennkablar också......jag skiter snart i störningarna comhem är ju inte alls intresserade av att ha ett bra nät verkar det som...

Tillslut felanmälde det iaf och nu ser bilden riktigt bra ut på TV3. Sen finns det ju lite småstörningar här och där om man ska vara petig men de kanske de inte kan göra något åt.

Jag tror också på teroin att de succesivt försämrar kvalitén på det analoga med flit. För nåt år sedan när vi hade avbrott i mitt område och de skickade ut en tekniker som fixade det så var den analoga bilden sämre än innan avbrottet. Jag fick tag i denna tekniker och frågade hur det kom sig och fick svaret att den del han bytt ut innehöll de inställningar för hur mycket "kvalité" som ska tas i anspråk till det analoga nätet. Förmodligen var dessa inställningar inte samma som innan utan de hade blivit ändrade till det sämre. Förmodligen får de mer utrymme till det digitala nätet när de gör så, och så är det ju dessutom ingen nackdel för dem om folk skaffar digital-tv för att bilden är så kass. Jag är dock djäkligt trött på att behöva betala 2 ggr för samma kanaler genom att först betala för analoga och sedan för digitala. Jag tycker com hem i dagsläget är det klart sämsta alternativet av de som finns just nu.

Har hört något liknande också från en tekniker som arbetade för comhem(inte att de skulle ha speciella inställningar) men att de inte gör några större kvalitetshöjningar i det analoga utbudet, utan de låter det köra på tills det pajar helt då får de väl rycka ut och fixa till det litegrann iaf. Eftersom de kommer att gå över helt till digitalt inom en framtid, så är det väl en onödig investering att förbättra ett analogt nät som ska avvecklas.

Hmms, en kornig bild på een annalog kanal, försämrar ju avsevärt de digitala kanalerna. Vad jag har hört så har de haft ute tekniker i typ varenda hus snart för att finjustera in allting, detta för att den nya docsis3,0 standarden är bra mkt kä'nsligare för signalförsämringar än vad den nuvrande är, detta gälelr alltså,. bredbandet de har, och telefonin ska vara samma sak med.

Nåt jag har hört från en relativt säker källa.

Liknande ämnen

1. Grundutbudet i Uppsala, stereo och WSS.
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 19:15
  2. Nya Kanal9 i grundutbudet?
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 18:41
  3. Grundutbudet BLIR digitalt
    Av the varan i forum Com Hem
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 20:13
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 21:43
  5. Kan man uppgradera grundutbudet?
    Av NiQ i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 22:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss