Funderar på att inhandla 2-3 st Dreambox D 500T till mitt nätverk i veckan som kommer. Skälet är att jag bara har ett boxerkort och flera TV's. Gratiskort från Boxer dröjer nog?
Jag är inte helt uppdaterad nu på sistone så jag har några snabba funderingar som jag undrar över:

Om man har exvis. 3st Dreamboxar D 500T i nätverket och sätter boxerkortet i en av dem kommer man då att utan problem kunna se både fria och kodade kanaler i alla Dreamboxarna? Måste strömmen vara på i den box som har kortet eller räcker det med standby?

Finns det Dolby Digital 5.1 på Dreamboxen/Boxer?

HDTV finns nog inte men är det i antågande? finns det andra modeller som har det?Är det värt att vänta på detta eller dröjer det länge? Rasar priset på D 500T när HDmodellen kommer? Finns det någon tillsats att köpa till D500T så man får det?

Boxers kanaler är väl det enda som man kan få in via marknätet? Har hört att man kan lägga in image med Cam, vad används den då till?

Slutligen så har jag hört att Dreambox kräver lite kunskap. Min fråga är vad jag behöver för filer och program till DT 500 för att komma igång med Boxer. Jag antar att det inte följer med mottagaren. Jag har sett att det finns mängder med olika filer, vilket är bäst och stabilast att starta med? Jag har läst runt lite men inte hittat någon enkel manual som lättfattligt hjälper mig att komma igång med boxen. Någon som kan tipsa om något?

Jättetacksam för hjälp så jag kommer igång.