Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Trasig playstation 2?

  1. #1

    Trasig playstation 2?

    Har fått en playstation 2 att titta på.

    Den blev omkullvält och nu står det att den inte kan läsa skivorna när man sätter i spel skivor.

    Musik skivor funkar som dom ska. Vad kan det vara för fel ? Är det något man skulle kunna fixa själv ?

  2. #2
    har samma problem med min ps2
    ______________________________________________
    http://www.comhit.net/images/bars/gratis-bar.gif

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Samma fel på alla jävla PS2'or... Jag har haft ett par och utan att stöta till dom så kan lasern bara balla ur rakt upp å ner... Min nuvarande läser DVD utan problem... Både brända och original... Men den total vägrar att ta CD skivor... Så det är bajs sony som klöddat till det med produktionen... Går att trimma in lasern lite men risken är att det bara blir värre...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    hur trimmar man inlasern
    ______________________________________________
    http://www.comhit.net/images/bars/gratis-bar.gif

  5. #5
    jag har testat att trimma in lasern på en PS2 som föll i golvet utan att lyckas....
    men om de bara slutar läsa utan någon anlednig finns det bättre hopp!

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    97
    Tackad
    1 gånger
    Jag vet inte om detta funkar för Ps2 men med ps1 fungerade det att ställa att uppochner då funkade de men jag vet inte med Ps2

  7. #7
    Har fått exakt samma problem med min PS2:a... läser bara CD-skivor. Det skumma för mig är att jag köpte PS2:an ny från butik. Extremt liten speltid på det och vad jag vet så har det aldrig fått någon smäll och vips så fungerade det inte. Nu står det bara och väntar på bättre tider...

  8. #8
    he he, snacka om snabbsvar...

  9. #9
    Har läst nånstans att vissa modeller har varit extremt känsliga för stötar. Jag har en den "Slimade" modellen å den har grabben dragit i golvet vid 2 tillfällen när han varit allt för uppe i spelet, men den går som en klocka iaf.

    El Lokko

  10. #10
    Ja, frågan är ju om det räckar att byta laser då eller om man helt enkelt bara ska kasta bort det och köpa ett PS3 istället Ska testa att rengöra linsen iaf.

Liknande ämnen

  1. playstation 3
    Av mackefoo i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 09:45
  2. Mediaserver DM800 - Playstation 3
    Av Dionysos i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 08:40
  3. Playstation 3 som HTPC...
    Av Dr Frelin i forum HTPC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 14:39
  4. playstation chip var köps det?
    Av migel i forum Playstation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 23:26
  5. Playstation emulator
    Av tobbe12 i forum Playstation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 15:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss