Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Comhem provsänder 1080P!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Visst kan det förekomma att fastighetsägaren satt in "3-håls" kontakter utan att ha uppgraderat nätet, men det jag givetvis menar är att man måste ha ett uppgraderat nät för att komma åt de frekvenser som HD-kanalerna ligger på. Så säger i alla fall myten som ingen vet är sann.

OK, ovissheten är återigen total... mög =) Frågan är vad ett uppgraderat nät betyder i sammanhanget? Är ett nät från 70-talet tillräckligt nytt eller behövs det bättre?

Man kan kolla det på comhems hemsida. Tumregeln är att om du kan få bredband via comhem så har du ett uppgraderat nät, annars inte. Har inget gjorts med ert nät sedan 70-talet är du definitivt torsk. Observera att detta med att man bara kan ta emot HDTV-kanalerna om man har ett uppgraderat nät är en myt som ingen vet är sann. Det finns väldigt många motstridiga uppgifter.

Jag kan få bredband via Comhem men mer än det vet jag inte. Får väl helt enkelt inse att det inte blir någon HDTV till mig...

Citat Ursprungligen postat av vajper
    Jag kan få bredband via Comhem men mer än det vet jag inte. Får väl helt enkelt inse att det inte blir någon HDTV till mig...
    Om du kan få bredband från com hem var det inte på 70-talet nätet uppgraderades senast. ja, du kommer att kunna ta emot Com hem HD!

Myt o myt...... Vad som egentligen menas med uppgraderat nät när det talas om 3-hål i väggen är att det är byggt för returvägstrafik.

Fastighetsägren kan ha uppgraderat nätet utan att ha 3-hål i väggen. Förr så klarade näten max upp till ca 450MHz. Ligger sändningen på 770MHz så måste det vara ett ganska modernt nät för att det ska fungera men som sagt så behöver du inte ha 3-hål.

I så fall innebär det att alla som har uppgraderade nät för bredband kan ta emot det, medans övriga egentligen inte har en aning. Vissa kan sitta med skitnät och är inte ens nära att kunna ta emot sändingar på 770MHz medans andra helt ovetande sitter på schyssta nät, trots att de inte kan få bredband. Min enkla fråga är då. Hur f-n vet jag om jag kan få in HD1? Jag har gjort en kanalsökning med min Dreambox men hittar ingen HD1. Betyder det att det är kört, vilket jag trott hela tiden?

jag har tre hål i väggen, bor i ett hus byggt typ 89, men hittar inget på 770mhz...

varför svarar inte han som skrev först att han hittat HD på den frekvensen?

help out please.

Donator trugs avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Tackad
    6 gånger
    Jag hittar heller inget på 770mhz. Däremot finns det kanaler både strax över och strax under så om något sänts på 770mhz borde jag hittat det.
    Men det är ju faktiskt bara testsändningar än så länge så de kanske inte sänds överallt...

Min brf i Sollentuna uppgraderade precis till "3 hål", vi hade innan bara muxar upp til ca 400MHz. Nu testade jag med mitt FireDTV (firewire-PC-tuner) -- och visst ligger två "sändningar" på en mux på 770MHz. Men jag har inte lyckats få tunern och applikationen (My Theatre) att igenligen identifiera dessa som "TV-strömmar"

Har någon lyckats?

Liknande ämnen

1. Bålig bild i 720p-1080p
    Av padz i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 18:12
  2. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss