Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: DVB-C TT 2.1 Frågor

  1. #1

    DVB-C TT 2.1 Frågor

    Hej !

    jag är sedan 4 år ägare till ett DVB-C kort modell Technotrend Premium 2.1.
    Sedan några år är man ju tvungen att använda CI + CAM för att få in de kanaler man prenumererar på. I samband med detta uppstod ett problem jag inte lyckats bli av med och därför vänder jag mig nu till forumet i något slags desperat sista försök med några frågor

    De första 2 frågorna är speciellt till de med samma utrustning, den tredje hoppas jag fler kan svara på.

    1. Är det någon här som har samma kort som jag? isåfall, händer det ibland att ni får filer som är 0 byte stora vid inspelning från "icke fri" kanal, dvs kanal som man behöver kort för att se? (jag har testat TT Applikation, ProgDVB, Mytheatre=samma sak)

    2. jag har labbat tillräckligt mycket för att inse att det är när mitt DVB-C kort skall kommunicera med CI-CAM-comhem kort som det inte funkar nån gång då och då, det händer inte bara vid inspelning utan även ibland när jag startar t.ex. ProgDVB och inte får någon bild - bara svart)

    3. Som en nödlösning funderar jag på att ta bort CI+CAM och istället köra tror det heter Season (phoenix) och stoppa comhem kortet där och sen köra soft-cam.. är det någon som vet om det funkar? allstå inte cardsharing nu...


    tack, hoppas någon kan förbarma sig över en numer gråhårig och sömnlös person

  2. #2
    1. Ja jag har samma kort. Har haft många problem med kodade kanaler och jag har haft en Viaccess CAM. Idag testade jag med en Conax version 4.00e CAM och det verkar funka bra än så länge. Har hört att Conax CAM ska funka bättre.

    2. Ja, precis så, det har ofta bara varit svart...

    3. Man tycker ju att om cardsharing mellan olika datorer funkar så borde det funka i bara en dator också. I värsta fall får du väl ansluta mot en cardsharingserver i samma dator men det verkar onödigt krångligt. Jag har inte testat.

    4. Jag har idag precis fått hem en FireDTV-C mottagare. Jag köpte den på grund av allt strul med Technotrend-kortet. Har hittills bara provat den medföljande Conax-modulen i mitt gamla kort och det kanske bara var det som var orsaken till strulet? Hur som helst har jag även haft dålig mottagning med Technotrend-kortet och ska nu testa om det blir allmänt bättre och stabilare med FireDTV. Statusrapport kommer så småningom...

    EDIT: Har nu testkört FireDTV. Slutsatsen är att det är tokmycket bättre än Technotrend Premium. Jag har 100% mottagning på alla kanaler med FireDTV , även de som var dåliga med Technotrend-kortet. Undertexter och fjärrkontroll funkade direkt och allt är kanonbra! Ångrar inte en sekund bytet så här långt.
    Ronny

Liknande ämnen

  1. LCD tv frågor
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 08:05
  2. Frågor??
    Av Svenljungaz i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 16:20
  3. .dat frågor
    Av alorisx i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 21:11
  4. Frågor
    Av Lurk i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-22, 09:08
  5. FrÅgor!!!
    Av Sussi.D i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 17:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss